این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۱، شماره ۱۱۹، صفحات ۱۱۹-۱۳۴
عنوان فارسی
تأثیر هوش تجاری و مؤلفههای آن بر ایجاد و توسعه یک سازمان چابک
چکیده فارسی مقاله
هوش تجاری مجموعه راه
کارهایی است که به درک بهتر مدیران از شرایط کسب
وکار کمک می
کند. چابکی سازمانی، پاسخی است آگاهانه و جامع به نیازهای در حال تغییرِ در بازارهای رقابتی و کسب موفقیت از فرصت
هایی که سازمان به دست می
آورد. چابکی نتیجه آگاهی همه جانبه از تغییرات (شناسایی فرصت
ها و چالش
ها) در داخل و خارج از سازمان است که علی رغم استفاده از منابع برای پاسخگویی به این تغییرات توانایی پیاده
سازی آنها در سازمان را دارد. هدف از پژوهش بررسی تأثیر هوش تجاری و مؤلفه
های آن بر چابکی سازمانی در بانک ملی شهر زاهدان می
باشد. روش تحقیق از نظر هدف و گردآوری داده
ها کاربردی و پیمایشی است. تعداد نمونه آماری پژوهش حاضر 120 نفر از کارکنان کلیه شعب بانک ملی زاهدان می
باشد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه هوش تجاری پروویچ در سال 2012 بود. در این پژوهش برای تجزیه
وتحلیل داده
ها از نرم
افزار
Spss
نسخه 24 استفاده شد. یافته
های تحقیق با استفاده از آزمون
های تی
استیودنت و کولموگروف- اسمیرنف نشان از ارتباط معنادار بین هوش تجاری و چابکی سازمانی در بین شعب بانک ملی شهر زاهدان است. نتایج پژوهش نشان داد متغیر هوش تجاری بر چابکی سازمانی و ابعاد آن تأثیر معناداری دارد. همچنین بیشترین تأثیر هوش تجاری بر بعد شایستگی در چابکی سازمانی است.با توجه به نتایج حاصل، به
منظور بهبود وضعیت چابکی و عملکرد سازمانی در بانک ملی از طریق ارتقاء هوش تجاری و چابکی سازمان، پیشنهاد
هایی کاربردی و قابل
اجرا ارائه
شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش تجاری / سازمان چابک / بانک ملی ایران،
عنوان انگلیسی
The Effect of Business Intelligence and its Components on Creating and Developing an Agile Organization
چکیده انگلیسی مقاله
Business intelligence is a set of solutions that help managers better understand business conditions. Organizational agility is a conscious and comprehensive response to changing needs in competitive markets and success from the opportunities that the organization obtains. Agility is the result of comprehensive awareness of changes (identification of opportunities and challenges) inside and outside the organization, which despite the use of resources to respond to these changes, has the ability to implement them in the organization. The purpose of the research is to investigate the effect of business intelligence and its components on organizational agility in Zahedan National Bank. The research method is applied and survey in terms of purpose and data collection. The statistical sample of the current research is 120 employees of all branches of Zahedan National Bank. The data collection tool was Perovich's business intelligence questionnaire in 2012. In this research, Spss software version 24 was used for data analysis. The findings of the research using t-Student and Kolmogorov-Smirnov tests show a significant relationship between business intelligence and organizational agility among the branches of National Bank of Zahedan. The research results showed that the variable of business intelligence has a significant effect on organizational agility and its dimensions. Also, business intelligence has the greatest impact on the competence dimension in organizational agility. According to the results, in order to improve the state of agility and organizational performance in National Bank through the promotion of business intelligence and organizational agility, practical and feasible suggestions have been presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هوش تجاری / سازمان چابک / بانک ملی ایران
نویسندگان مقاله
فاطمه پیران |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
علیرضا شهرکی |
دانشیارگروه مهندسی صنایع، دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران
سید علی بنی هاشمی |
استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_255041_22901ddeb3ae6784a45ccab51fbdc616.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات