این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۶، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
شناسایی عوامل تعیین کننده احیاء مجدد برندهای نابود شده: رویکرد مبتنی بر دیدگاه مصرفکننده (نمونه موردی: کفش ملی)
چکیده فارسی مقاله
شرکت
ها می
توانند از طریق به
کارگیری جنبه
های مثبت برند از بین رفته در میان مشتریان موجود و قدیمی و با استفاده از استراتژی
های احیاء موثر همراه با ارتباطات بازاریابی یکپارچه، به احیاء موفق برند بپردازند. هدف این پژوهش شناسایی عوامل تعیین
کننده احیاء مجدد برندهای نابود شده: رویکرد مبتنی بر دیدگاه مصرف
کننده است. بر اساس پیشینه پژوهش، از دیدگاه مصرف
کننده، پنج شاخص موثر بر احیاء مجدد برندهای نابود شده شناسایی گردید. از پرسشنامه استاندارد برای اندازه
گیری متغیرهای پژوهش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل 350 نفر از افرادی است که در گذشته از محصولات کفش ملی استفاده نموده
اند و به روش نمونه
گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تحلیل داده
ها از نرم
افزار
spss
و لیزرل و برای تحلیل فرضیات از مدل
سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج به دست آمده از تجزیه
وتحلیل دادهها نشان داد سودمندی کارکردی برند، سودمندی اجتماعی برند، سودمندی ارزشی برند، برتری برند تأثیر مثبت بر احیاء مجدد برندهای نابود شده دارند و نوستالژی نقش تعدیل
کننده بین سودمندی اجتماعی، سودمندی ارزشی برند و احیاء برند نابود شده دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احیاء برند / سودمندی کاربردی برند / سودمندی ارزشی برند / سودمندی اجتماعی برند / برتری برند / نوستالژی،
عنوان انگلیسی
Identifying the Determinants of Revitalizing of Dead Brands: A Consumer Perspective Approach (Case Study: Meli Shoes)
چکیده انگلیسی مقاله
Companies can successfully revive a brand by leveraging the lost positive aspects of the brand among existing and old customers and by using effective revitalization strategies combined with integrated marketing communications. The purpose of this study is to identify the determinants of revitalization of destroyed brands: a consumer perspective approach. Based on the research background, from the consumer perspective, 5 indicators affecting the revitalization of destroyed brands were identified. A standard questionnaire was used to measure research variables. The statistical population of the study includes 350 people who have used national footwear products in the past and were selected by simple random sampling. SPSS and LISREL software were used to analyze the data and structural equation modeling was used to analyze the hypotheses. The results of data analysis showed that functional brand usefulness, brand social usefulness, brand value utility, brand superiority have a positive effect on the revitalization of destroyed brands and nostalgia plays a moderating role between social utility, brand value utility and revitalization. The brand has been destroyed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
احیاء برند / سودمندی کاربردی برند / سودمندی ارزشی برند / سودمندی اجتماعی برند / برتری برند / نوستالژی
نویسندگان مقاله
باقر عسگرنژاد نوری |
دانشیار،گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه ، ایران
معصومه میرموسوی |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
الله یار بیگی فیروزی |
مربی،گروه مدیریت بازرگانی، دانشگده مدیریت و اقتصاد،دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_254039_2737b061383939f8f329863566189014.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات