این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۵، صفحات ۴۵-۶۶
عنوان فارسی
ارائه الگویی از عوامل مؤثر بر بانکداری شرکتی دیجیتال در بانکهای تجاری کشور با استفاده از رویکرد کیفی
چکیده فارسی مقاله
فناوری دیجیتال، بازسازی ساختارهای بانکداری خرد را از سالها پیش شروع کرد اما بسیار دیرتر بانکداری شرکتی را به تغییر واداشت که این تحول دیجیتال درنهایت سراغ بانکداری شرکتی آمد؛ بنابراین هدف از این پژوهش ارائه الگویی از عوامل مؤثر بر بانکداری شرکتی دیجیتال در بانکهای تجاری کشور با استفاده از رویکرد تحلیل مضمون بوده است. روش پژوهش مورداستفاده، تحلیل مضمون و جامعه این پژوهش پانزده نفر از متخصصان و خبرگان علمی و اجرایی صنعت بانکداری بودهاند که بهصورت هدفمند انتخابشده و مورد مصاحبه نیمه ساختاریافته قرار گرفتهاند. در بخش کیفی، روایی و پایایی به شیوههای مختلف مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج پژوهش منجر به شناسایی 155 کد پایه، 49 مضمون سازماندهنده و 21 مضمون فراگیر شده است. مضامین فراگیر شناساییشده در این پژوهش در سه دسته عوامل سازمانی، محیطی و فردی عبارتاند از مهارت و قابلیتها، مدیریت برند، مدل کسبوکار، رقابت، مدیریت ارتباط با مشتری، مشتریان، عوامل جمعیت شناختی، پرداخت دیجیتال، نگرش دیجیتالی، بانکداری شرکتی دیجیتال، فضای کسبوکار، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، زیرساختهای یکپارچه، بازاریابی، موبایل، ساختار سازمانی، فرهنگسازمانی، یادگیری سازمانی، قوانین و مقررات، مدیریت ریسک و حمایت مدیریت عالی بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکداری شرکتی / دیجیتالی شدن / بانکداری شرکتی دیجیتال / بانکهای تجاری،
عنوان انگلیسی
Presenting a Pattern of Factors Affecting Digital Corporate Banking in Commercial Banks by Qualitative Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Digital technology began rebuilding micro-banking structures many years ago, but much later changed corporate banking, which eventually led to corporate banking; Therefore, the purpose of this study was to Presenting a pattern of factors affecting on digital corporate banking in commercial banks using the thematic analysis approach; The research method used, thematic analysis and statistical population of this research were fifteen experts and scientific and executive experts of the banking industry who were purposefully selected and interviewed semi-structured. In the qualitative part, validity and reliability have been confirmed in various ways. The results of the research led to the identification of 155 basic themes, 49 organizing themes and 21 global themes identified. The global themes identified in this study in three categories of organizational, environmental and individual factors are: skills and capabilities, brand management, business model, competition, customer relationship management, customers, demographic factors, digital payment, digital attitude, digital corporate banking, business environment, financial management, management Human resources, integrated infrastructure, marketing, mobile, organizational structure, organizational culture, organizational learning, rules and regulations, risk management and senior management support.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بانکداری شرکتی / دیجیتالی شدن / بانکداری شرکتی دیجیتال / بانکهای تجاری
نویسندگان مقاله
علیرضا سالک مقدم |
دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
محمود محمدیان |
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
وحید ناصحی فر |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
محمد تقی تقوی فرد |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_248891_001f74b62120b5d85e9f301d94931361.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات