این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۵، صفحات ۶۷-۸۴
عنوان فارسی
بخش بندی راهبردی شرکت ها جهت پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با اولویتبندی سه بعد عملکردیِ کارایی، رضایت مشتریان و توسعه روابط، سازمانهای استفادهکننده از سیستم تدارکات الکترونیک دولت را برای پذیرش و استفاده بیشتر از این سامانه بخشبندی کرده است. روش تحقیق این پژوهش، کمی و ماهیت آن توصیفی و از شاخه همبستگی است. جهت گردآوری دادههای مربوط به متغیرها بر اساس مطالعات پیشین از پرسشنامه استفاده شد. بدین منظور نمونهای به حجم 148 نفر از مدیران خرید و تدارکات شرکتهایی که تا بهحال از سیستم تدارکات الکترونیکی دولت استفاده نمودند با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. با اجرای الگوی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی برای آزمون فرضیات، مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار است. نتایج حاصل از این تحقیق سه گروه از سازمانها را از هم تفکیک نموده است: گروه اول شرکتهایی که در پی کارایی بیشتر هستند یا اینکه کارایی اولویت نخست آنها است؛ گروه دوم، سازمانهایی هستند که دغدغه رضایت مشتریان در اولویت نخست آنها است؛ گروه سوم، شرکتهایی هستند که به دنبال توسعه روابط با شرکای تجاری خود هستند. با توجه به نتایج تحقیق، تاثیر تمامی مولفههای پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت بر ابعاد عملکرد، مثبت و معنیدار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تدارکات الکترونیکی / عملکرد / کارایی / رضایت مشتری / بخشبندی راهبردی،
عنوان انگلیسی
Strategic Segmentation of Companies to Adopt Government E-Procurement System
چکیده انگلیسی مقاله
By prioritizing the three functional dimensions of performance, customer satisfaction and relationship development, the present study has segmented organizations using the government electronic procurement system to adopt and utilize the system more. The research method of this research is quantitative and its nature is descriptive and correlational. A questionnaire was used to collect data related to variables based on previous studies. For this purpose, a sample of 148 purchasing and procurement managers of companies that have used the e-procurement system of the government were selected by simple random sampling method. By implementing the structural equation model with the partial least squares approach to test the hypotheses, it was found that the proposed model has a good fit. This study is the first research in Iran on the topic of user segmentation of e-government procurement system. The results of this study distinguish three groups of organizations: the first group of companies that are looking for more efficiency or efficiency is their first priority; the second group is the organizations whose customer satisfaction is their first priority; Third, there are companies looking to develop relationships with their business partners.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تدارکات الکترونیکی / عملکرد / کارایی / رضایت مشتری / بخشبندی راهبردی
نویسندگان مقاله
امین عارفی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
مرتضی ملکی مین باش رزگاه |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
محمدرضا فتحی |
دانشیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکده فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_254025_c213d22c69902be88927040f0a005963.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات