این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۲۰، شماره ۱۱۵، صفحات ۱۴۵-۱۶۰

عنوان فارسی مدل‌سازی تاثیرپذیری تجربه مشتری از نمای خدمت در مراحل مختلف چرخه عمر رابطه
چکیده فارسی مقاله هدف تحقیق حاضر ارائه مدل برای تأثیرپذیری تجربه مشتری از نمای خدمت در مراحل مختلف چرخه عمر رابطه در صنعت هتلداری است. پژوهش حاضر از لحاظ نوع، پژوهش آمیخته و از لحاظ هدف، توسعهای و کاربردی است. در بخش کیفی، راهبرد تحلیل، محتوای کیفی و در بخش کمی پژوهش از نظر روش انجام، توصیفی- پیمایشی است. برای تحلیل کیفی 60 مقاله بر اساس اشباع نظری دادهها به صورت هدفمند انتخاب شد. برای تحلیل دادههای کیفی از فرایندهای ویژه تحلیل محتوا با نرمافزار مکس کیو دیای استفاده شد. در بخش کمی مشتریان وفادار هتلهای چهار و پنج ستاره شمال غرب ایران، با پر کردن پرسشنامه در تحقیق مشارکت کردند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. فرضیههای تحقیق با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار ایموس مورد آزمون قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که ابعاد و مؤلفه نمای خدمت شامل ویژگیهای فیزیکی و رفتاری است. ویژگیهای فیزیکی و رفتاری بر تجربه مشتری تأثیر مثبت دارد. چرخه عمر رابطه نقش تعدیلگری در رابطه بین ویژگی رفتاری و تجربه مشتری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تجربه مشتری / چرخه عمر رابطه / صنعت هتلداری / نمای خدمت،

عنوان انگلیسی Modeling the Impact of Customer Experience From the Servicescape in Different Stages of Relationship Lifecycle
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is to developing a dynamic model for the impact of customer experience from the servicescape in the hotel industry. The present research is a mixed research method and it is developmental and applied in terms of purpose. In the qualitative part, a qualitative content analysis with analogy and induction approach has been used and in the quantitative part, the research is descriptive-survey in terms of research method. The statistical population is 60 articles that were purposefully selected based on theoretical data saturation. To analyze the data, special content analysis processes and Maxqda software has been used. In the quantitative part, loyal customers of 4 and 5 star hotels in northwest of Iran were selected for the study after completing a questionnaire. A clustered sampling method was used to select statistical sample. The research hypotheses were tested using structural equation modeling technique and AMOS software. The results of the research showed that the dimensions of the servicescape include substantive staging and communicative staging. The substantive staging and communicative staging have a positive impact on the customer experience; relationship life cycle has a moderating role in the relationship between communicative staging and customer experience.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تجربه مشتری / چرخه عمر رابطه / صنعت هتلداری / نمای خدمت

نویسندگان مقاله سمیه ناصرامینی جلودارلو |
دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران

صمد عالی |
استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_254015_98fafcc78aa0e7e64d1509ffbac9c424.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات