این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۲۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۲۵-۴۴

عنوان فارسی شناسایی پیامدهای به کارگیری فروشگاه های موقت در صنعت خرده فروشی کالاهای تندمصرف
چکیده فارسی مقاله فروشگاه موقت، نوعی فضای خردهفروشی کوتاهمدت است که بهطور هدفمند و ناگهانی دایر شده و سپس بهسرعت منحل میشود و بهکارگیری آن، طیف گستردهای از اهداف و مقاصد بازاریابی - فروش شرکتهای تجاری صنایع خردهفروشی کالاهای تندمصرف را تحقق میبخشد. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی پیامدهای بهکارگیری فروشگاه های موقت در صنعت خردهفروشی کالاهای تندمصرف است. مطالعه پیش رو از لحاظ هدف، اکتشافی-کاربردی و با بهرهگیری از رویکرد آمیخته کیفی-کمی صورت پذیرفته و در بخش کیفی، با اتکا به راهبرد نظریه داده بنیاد گلیزر و استفاده از روش کد گذاری باز، محوری و نظری، ضمن انجام 14 مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با مدیران و خبرگان برگزیده کسب و کارهای فعال در صنایع کالاهای تند مصرف و بهرهمندی از شیوه نمونهگیری هدفمند قضاوتی تا دستیابی به نقطه اشباع نظری، الگوی مفهومی پژوهش با 6 مقوله، 42 مفهوم و 672 کد، طراحی و تدوین شد. در بخش کمی، بر اساس مفاهیم طراحی شده، پرسشنامه محقق ساخته حاوی 129 گویه، تدوین و جامعه آماری، متشکل از مدیران و کارشناسان بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات، توسعه محصول و ارتباط با مشتریان شرکتهای تجاری صنعت کالاهای تندمصرف میباشد که بر مبنای شیوه نمونهگیری تصادفی هدفمند 192 پرسشنامه تکمیل شده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای بخش کمی و تایید مدل، از تحلیل عاملی تاییدی چندسطحی و آزمونهای تی تک نمونهای با بهرهگیری از نرمافزار Smart pls به بررسی سوالات مشخص شده پژوهش مطابق با مدل مفهومی پرداخته شده است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی، حاکی از تایید مفاهیم و مقولههای شناسایی شده در قالب الگوی پیشنهادی تحقیق است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فروشگاه موقت/ خرده‌فروشی موقت/ کالاهای تند مصرف/ پیامدها،

عنوان انگلیسی Identify the Consequences Of Pop-up Stores Utilization For FMCG Retail Industry
چکیده انگلیسی مقاله Setting up a pop-up retail meets a vast range of sales and marketing targets of FMCG businesses. This research’s main aim is to design a template for the outcomes of setting up a pop-up store in the retail industry of fast-moving consumer goods. With regard to purpose, it is an exploratory-applied study conducted through a mixed qualitative-quantitative approach; in the qualitative section, the conceptual model of the research was designed and developed with 6 categories, 42 concepts and 672 codes by relying on Glaser Foundation’s data theory and using open, axial, and theoretical coding strategies while conducting fourteen deep semi-structured interviews with some chosen managers and experts of active businesses in the fast-moving consumer goods industry as well as using the targeted judgmental sampling method to achieve the theoretical saturation point. In the quantitative section, based on the designed concepts, a questionnaire consisting of 129 sayings, compilation and statistical population; managers and experts of marketing, branding, sales, advertising, product development and communication with the customers of commercial companies of the fast-moving consumer goods industry; is conducted. Through targeted random sampling method,, 192 of which will be analyzed. To analyze the quantitative data and confirm the template, Multi-level Confirmatory Factor Analysis and One Sample T-Test through the Smart PLS software have been used to check the specified questions of the research in accordance with the conceptual model. The results of Confirmatory Factor Analysis confirm the concepts and categories detected in the format of the proposed research template.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فروشگاه موقت/ خرده‌فروشی موقت/ کالاهای تند مصرف/ پیامدها

نویسندگان مقاله نسا محمدی |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

حمیدرضا سعیدنیا |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

کامبیز حیدرزاده |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_247018_428729d1dae01f80ee2f60db92da1f60.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات