این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۲، صفحات ۱۰۳-۱۲۴
عنوان فارسی
تاثیر کیفیت رابطه آنلاین بر مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه درکسب وکارهای آنلاین
چکیده فارسی مقاله
هدف مقاله حاضر بررسی کیفیت رابطه در کسب و کارهای آنلاین بر مشارکت مشتری در مراحل مختلف چرخه عمر رابطه می
باشد. به این منظور استفاده
کنندگان از خدمات حمل و نقل آنلاین در شهر ارومیه به
عنوان جامعه آماری انتخاب شد و تعداد 600 مشتری با تکمیل پرسشنامه، در تحقیق مشارکت کردند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه
گیری دردسترس استفاده شد. فرضیه
های تحقیق با استفاده از تکنیک مدل
سازی معادلات ساختاری و نرم
افزارهای
SPSS
و
AMOS
مورد آزمون قرار گرفت. یافته
های تحقیق نشان داد که کیفیت رابطه آنلاین بر هر چهار بعد ارزش مشارکت مشتری (ارزش طول عمر، ارزش تأثیرگذاری، ارزش دانش مشتری و ارزش ارجاع مشتری) تأثیر مثبت دارد. همچنین تأثیر کیفیت رابطه آنلاین بر ارزش طول عمر مشتری و ارزش تأثیرگذاری در مراحل مختلف چرخه عمر رابطه متفاوت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت رابطه آنلاین / مشارکت مشتری / چرخه عمر رابطه / کسب و کارهای آنلاین،
عنوان انگلیسی
The Impact of Online Relationship Quality on Customer Engagement in the Relationship Life Cycle in Online Business
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this article is to investigate the quality of the relationship in online business on customer engagement in different stages of the relationship life cycle. For this purpose, users of online transportation services in the city of Urmia were selected as a statistical population and 600 customers participated in the research by completing a questionnaire. Convenience sampling method was use to select the statistical sample. The research hypotheses were tested using structural equation modeling technique and AMOS software. Findings showed that the quality of online relationship has a positive effect on all four dimensions of customer engagement value (lifetime value, impact value, customer knowledge value and customer referral value). Also, the effect of online relationship quality on customer lifetime value and the value of impact at different stages of the relationship life cycle are different.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت رابطه آنلاین / مشارکت مشتری / چرخه عمر رابطه / کسب و کارهای آنلاین
نویسندگان مقاله
صادق موسی خانی |
دانشجوی دکترا مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز؛ ایران
صمد عالی |
گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
ناصر صنوبر |
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز
سلیمان ایرانزاده |
استاد گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_247029_5b22eb5d2c7b97ab6eb57c3a32aacc58.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات