این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۲، صفحات ۱۲۵-۱۳۶
عنوان فارسی
ارزیابی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده به کسبوکارهای بخش تعاونی با استفاده از مدل سروکوال
چکیده فارسی مقاله
کسب
وکار
های تعاونی، بخش مهمی از اقتصاد کشورها را تشکیل می
دهند و از عوامل مهم ایجاد ثروت، کارآفرینی و اشتغال
زایی می
باشند. به
دلیل اهمیت این کسب
وکارها در توسعه کارآفرینی، سیاست
گذاران نهادهایی را با هدف تسهیل راه
اندازی و رشد آنها تعیین کرده
اند. از جمله مهم
ترین نهادها، صندوق کارآفرینی امید است که تأمین بخشی از سرمایه مورد نیاز این نوع کسب
وکارها را بر عهده دارد. هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده به کسب
وکارهای بخش تعاونی است. برای دستیابی به هدف، از پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات سروکوال استفاده شد که شامل 22 گویه است. جامعه آماری پژوهش نیز شامل کارآفرینان کسب
وکارهای تعاونی در استان خراسان رضوی در سال 1396 می
باشند که تعداد آنها بر اساس آخرین سرشماری منتشر شده، 6920 واحد است. نمونه
گیری به روش چند مرحله
ای انجام شده و پرسشنامه بین 370 نفر از کارآفرینان متقاضی یا دریافت
کننده تسهیلات از این صندوق در شش شهرستان استان خراسان رضوی توزیع شد. برای سنجش کیفیت خدمات، شکاف بین خدمات مورد انتظار و خدمات دریافت شده، اندازه
گیری و فرضیات آزمون شدند. نتایج حاکی از وجود شکاف بین خدمات ادراک شده و مورد انتظار در تمام ابعاد کیفیت خدمات است. در انتهای پژوهش، متناسب با نتایج پیشنهادهایی برای بهبود ارائه خدمات در این بخش ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات / کسبوکارهای بخش تعاونی / رضایت مشتری / مدل سروکوال،
عنوان انگلیسی
Evaluation the Quality of Banking Services Provided to Cooperative Sector Businesses Using the SERVQUAL Model
چکیده انگلیسی مقاله
Cooperative businesses are an important part of the economy of countries and are important factors in creating wealth, entrepreneurship and job creation. Because of the importance of these businesses in entrepreneurship development, policymakers have designated institutions to facilitate their start-up and growth. One of the most important institutions is the Omid Entrepreneurship Fundation, which is responsible for providing part of the capital required for this type of business. The purpose of this study is to evaluate the quality of banking services provided to businesses in the cooperative sector. To achieve the goal, a service quality evaluation questionnaire was used which includes 22 items. The statistical population of the study also includes cooperative business entrepreneurs in Khorasan Razavi province in 2017, whose number according to the latest census is 6920 units. Sampling was done in a multi-stage method and a questionnaire was distributed among 370 entrepreneurs applying or receiving facilities from this fund in six cities of Khorasan Razavi province. To measure the quality of services, the gap between the expected services and the received services was measured and the hypotheses were tested. The results indicate a gap between perceived and expected services in all aspects of service quality. At the end of the research, in accordance with the results, suggestions were provided to improve service delivery in this section.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت خدمات / کسبوکارهای بخش تعاونی / رضایت مشتری / مدل سروکوال
نویسندگان مقاله
هادی ثنائی پور |
گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی آزادشهر، دانشگاه گنبد کاووس
عبدالغنی رستگار |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی آزادشهر، دانشگاه گنبد کاووس
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_247030_e115c31f9a860c10de57d2f96d547256.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات