این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۹، شماره ۱۱۰، صفحات ۸۹-۱۰۶
عنوان فارسی
ارزیابی تأثیر سیستم اطلاعاتی استراتژیک بر عملکرد شرکت با میانجیگری جهتگیری استراتژیک
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش، ارزیابی تأثیر سیستم اطلاعاتی استراتژیک بر عملکرد شرکت با نقش میانجیگری جهتگیری استراتژیک در شرکت لبنی میهن میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از منظر روش و ماهیت در زمره پژوهشهای توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران و کارشناسان شرکت لبنی میهن در شهر تهران میباشند که با توجه به فرض محدود بودن جامعه آماری 63 نفر بهعنوان نمونه انتخاب و از طریق نمونهگیری تصادفی ساده پرسشنامه در میانشان توزیع شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد، با طیف پنچ گزینهای لیکرت استفاده شده است. که میزان آلفای کرونباخ برای متغیرهای پژوهش بالای 7/0 محاسبه شد که بیانگر این است که پرسشنامه پژوهش از پایایی بالایی برخوردار میباشد. ضمن اینکه روایی سوالات نیز از طریق روایی محتوا و روایی سازه مورد تأیید قرار گرفت. پس از تجزیه و تحلیل فرضیههای پژوهش که از طریق نرمافزار Smart-PLS انجام گرفت نشان داده شد که: سیستم اطلاعاتی استراتژیک، هم بهطور مستقیم و هم غیرمستقیم (از طریق جهتگیری استراتژیک) بر عملکرد شرکت تأثیر معنیداری میگذارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که جهتگیری استراتژیک بر عملکرد شرکت تأثیر معنیداری میگذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیستم اطلاعاتی استراتژیک / عملکرد شرکت / جهتگیری استراتژی / شرکت لبنی میهن،
عنوان انگلیسی
The Effect of Strategic Information System on A Company's Performance With the Mediating Role of Strategic Orientation
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to investigate the effect of strategic information system on a company's performance with the mediating role of strategic orientation in Mihan Dairy Company. The study is applied in terms of purpose and is descriptive-survey in terms of nature and method. The population was consisted of the managers and experts of Mihan Dairy Company in Tehran city. According to the supposition of the population limitation, the number of 63 people were selected as the sample and a questionnaire was distributed among them by simple random sampling. We used a standard questionnaire with 5-option Likert scale for collecting the data. Cronbach's alpha was above 0.7 for research variables that it represented the research questionnaire has a high reliable. Also, the validity of the questions was confirmed by content validity and construct validity. Analyzing the research hypotheses by Smart-PLS software indicated that: Strategic information system has, both directly and indirectly (through strategic orientation), a significant effect on the company's performance. Also, the results indicated that strategic orientation has a significant effect on the company's performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سیستم اطلاعاتی استراتژیک / عملکرد شرکت / جهتگیری استراتژی / شرکت لبنی میهن
نویسندگان مقاله
منوچهر نیکنام |
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه غزالی، قزوین،ایران
محمدتقی قربانی فاراب |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، بازرگانی بینالملل، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، ایران
محمدحسین سیدعلی جانلو |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، بازرگانی بینالملل، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_247049_94def31e329b6313f379d7aba6d04ab6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات