این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۹، شماره ۱۰۹، صفحات ۵۳-۶۸

عنوان فارسی ارزیابی تأثیر تراز استراتژیک سه جانبه بر عملکرد شرکت (‌مطالعه موردی شرکت‌های تولیدی استان خوزستان)
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر جهت‌گیری استراتژی سه‌جانبه (تجارت، فناوری اطلاعات و بازاریابی) بر عملکرد شرکت با نقش میانجی هم‌ترازی استراتژیک سه گانه در شرکت‌های تولیدی استان خوزستان است. روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی- علی است. جامعه آماری تحقیق کلیه واحد‌های تولیدی در استان خوزستان به تعداد 1100 واحد است. بر اساس جدول مورگان، 278 نفر از مدیران این واحد‌ها مورد پرسش قرار گرفته‌اند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار‌های SPSS20 و LIZREL و مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد تراز استراتژیک سه جانبه یک رویکرد جایگزین معتبر برای تراز استراتژیک ارائه می‌دهد، شرکت‌هایی که برای دستیابی به عملکرد برتر، استراتژی خاص تجارت را دنبال می‌کنند، باید ترکیب مناسبی از فناوری اطلاعات و استراتژی‌های بازاریابی را پیاده‌سازی کنند، این شرکت‌ها باید با ارزیابی تغییرات چشمگیر در محیط کسب‌وکار و توسعه فناوری اطلاعات مناسب برای تأمین نیازهای تجاری، بر حمایت از استراتژی تجارت تأکید کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جهتگیری استراتژی تجارت / جهت ‌گیری استراتژی فناوری اطلاعات و جهت‌گیری استراتژی بازاریابی / عملکرد شرکت و همترازی استراتژیک سه گانه،

عنوان انگلیسی An Evaluation of Impact of Triadic Strategic Alignment on Performance of Company (Manufacturing Companies in Khuzestan Province)
چکیده انگلیسی مقاله This study aims to investigate the effect of business strategy orientation,information technology and marketing strategy on company performance with the mediating role of triple strategic alignment in manufacturing companies in Khuzestan province. The statistical population of the present study is all senior managers, middle managers and operational managers of production units in Khuzestan province with 1100 company, which according to Morgan table of the estimated sample size, 278 managers were evaluated and examined. Data collection tools include the standard questionnaire of Alsaremi et al. (2019) with 34 questions, which are validated for analysis based on formal validity and reliability through Cronbach's alpha coefficient (above 70%). Data analysis was performed using SPSS20 and LIZREL software. The findings of this study indicate the confirmation of research hypotheses through the model of structural equations and path analysis, which finally proves the appropriate fit of the conceptual model. The results showe that the triple strategic alignment offers a valid alternative approach to the strategic alignment. Companies that pursue a particular business strategy to achieve superior performance must implement the right combination of information technology and marketing strategies. These companies need to emphasize significant changes in the business environment and develop appropriate information technology to meet business needs, emphasizing support for business strategy
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله جهتگیری استراتژی تجارت / جهت ‌گیری استراتژی فناوری اطلاعات و جهت‌گیری استراتژی بازاریابی / عملکرد شرکت و همترازی استراتژیک سه گانه

نویسندگان مقاله محمود نعمتیان |
گروه مدیریت واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران

سهیل طیبی |
گروه مدیریت، واحد امیدیه،‌دانشگاه آزاد اسلامی،‌امیدیه،‌ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_247035_33a1289f67618209bfb2e7d0d4b9a9ab.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات