این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۹، شماره ۱۰۸، صفحات ۱۰۹-۱۲۶
عنوان فارسی
بررسی تاثیر کیفیت، قیمت و ارزش اجتماعی برند بر خرید آنلاین ( مطالعه موردی شرکت دیجی کالا)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ارزش ویژه برند درک
شده و پیامدهای ناشی از آن بر خرید آنلاین از شرکت دیجی
کالا است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده
ها، توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی می
باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریانی هستند که از شرکت دیجی کالا خرید آنلاین انجام می
دهند. ابزار گردآوری داده
ها توزیع پرسشنامه الکترونیکی است و تعداد 384 پرسشنامه بین افراد نمونه توزیع شد. اطلاعات به
دست آمده با استفاده از نرم
افزار
Lisrel 8.9
و
SPSS 22
تجزیه و تحلیل شده و سپس به
منظور آزمون فرضیه
های پژوهش از تحلیل عامل تأییدی، مدل معادلات ساختاری و آزمون رگرسیون استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت برند، قیمت برند، ارزش اجتماعی برند و ارزش عاطفی آن تأثیری مثبت و معنی
دار بر امید مصرف
کننده دارند. همچنین امید مصرف
کننده بر رضایت کلی مصرف
کننده، اعتماد و تعهد آنها اثر مثبت و معنی
داری دارد. از طرفی دستیابی به اهداف باعث افزایش اعتماد و تعهد به شرکت و یا سازمان می
شود که در نهایت رضایت مصرف
کننده را به
دنبال دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ویژه برند،امید مصرف کننده،خرید آنلاین،رضایت مصرف کننده،رسیدن به اهداف مصرف کننده،
عنوان انگلیسی
A study on Investigating the Effects of Price, Quality and Social Value Brand on Online Shop (Case Study: Digikala Company)
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the effect of perceived brand equity value and their consequence on online buy. The present study is descriptive-survey research. The statistical population includes all the customers who have bought from Dijikala website, a sample size of 383 customers are selected based on random stratified sampling. SPSS 22 is run for confirmatory factor analysis and Lisrel 8.80 used to conduct structural equation modeling to analyze the relationship between the research constructs. The results show that brand quality, brand price, social value and emotional value of brand have significant and positive effect on consumer hope. The resolts, also clearly showe significant and positive effect on consumer hope. On the other hand, goal achievement increases trust and commitment to the company, which ultimately leads to consumer satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزش ویژه برند,امید مصرف کننده,خرید آنلاین,رضایت مصرف کننده,رسیدن به اهداف مصرف کننده
نویسندگان مقاله
یعقوب محمودیان |
استادیارگروه اقتصاد، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
معصومه آینه |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه پیام نور، کرمانشاه، ایران
هایده نوری زاده |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش کارآفرینی، دانشگاه پیام نور، کرمانشاه، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_247165_47de4255768308cdbf164cf14b67e4ed.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات