این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۹، شماره ۱۰۷، صفحات ۲۳-۳۸
عنوان فارسی
عوامل مؤثر بر عملکرد صادرات
چکیده فارسی مقاله
تحقیقات در مورد عملکرد صادراتی شرکت
ها و متغیرهایی که بر آن تأثیر می
گذارند، از دیرباز مورد توجه محققین، مدیران و سیاست
گذاران قرار گرفته است. هدف از این تحقیق، تبیین تأثیر چهار متغیر تعهد صادرات، بازارگرایی، استراتژی
های صادراتی و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات با استفاده از رویکرد فراتحلیل بوده است. این پژوهش از نوع پژوهش
های اسنادی بوده و جامعه آماری آن تمامی پژوهش
های مرتبط با تأثیر متغیرهای مذکور بر عملکرد صادرات است که بر اساس جستجو در پایگاه
های مختلف داخلی و خارجی، 41 مطالعه در این زمینه یافت شده و پس از پالایش مقالات 26 مقاله وارد فرایند فراتحلیل شده است. در نهایت توسط نرم
افزار
CMA2
اندازه اثر هر تحقیق برآورده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تعهد صادرات با اندازه اثر 260/0، بازارگرایی با اندازه اثر 421/0، استراتژی
های صادراتی با اندازه اثر 328/0 و مزیت رقابتی با اندازه اثر 295/0، بر عملکرد صادرات تأثیر دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تعهد صادرات / بازارگرایی / استراتژیهای صادراتی / مزیت رقابتی / عملکرد صادرات،
عنوان انگلیسی
Meta-analysis of Factors Affecting on Export Performance
چکیده انگلیسی مقاله
Research on the export performance of firms, and the variables that influence it, has long been considered of significant interest to researchers, managers and policy makers. The purpose of this study was to clarify the effect of four variables of export commitment, market orientation, export strategies and competitive advantage on export performance using a meta-analysis approach. This paper is a documentary research; and target population is all researches related to effect of these variables on export performance; that based on a search in various internal and external databases, 41 studies are found and after refining the articles, 26 articles entered to process of meta-analysis. Finally, the CMA2 meta-analysis software used to calculate the effect size of each research. The results showe that export commitment with effect size equal to 0.260, market orientation with effect size equal to 0.421, export strategies with effect size equal to 0.328 and competitive advantage with effect size equal to 0.295, affects export performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تعهد صادرات / بازارگرایی / استراتژیهای صادراتی / مزیت رقابتی / عملکرد صادرات
نویسندگان مقاله
محمد معصوم |
دانشجوی دکتری بازاریابی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شبنم یوسفی |
کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_246800_a728a3eec2ac753ba358f776ec602f94.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات