این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۹، شماره ۱۰۷، صفحات ۱۰۱-۱۲۴

عنوان فارسی شناسایی راهبردهای همکاری مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان با زنجیره تأمین و توسعه محصول خودروسازی
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، طراحی مدل پارادایمی همکاری مشترک شرکتهای دانشبنیان و زنجیره ارزش خودروسازی با تمرکز بر حوزههای زنجیره تأمین و توسعه محصول خودرو و تبیین راهبردهای مربوطه است. رویکرد این پژوهش کیفی بوده و از روش نظریه دادهبنیاد بهره برده شده است. نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل دادهها در مدل پارادایمی با توجه به درهم تنیدگی سیاستهای خودروسازان در زیست بوم ذینفعان در مدل سه بعدی با رویکرد سیاستگذاری سازماندهی شده است. در بعد سیاستگذاری شناسایی روندهای آیندهپژوهانه نسلهای جدید خودرو در حوزه فناوریهای با سطح متوسط و بالا، بازنگری عمق ساخت داخل بر مبنای فناوری در برنامه 1404 در راستای تعیین نیازمندیهای خودروسازان در همکاری با شرکتهای دانشبنیان، ... در بعد ساختاری ایجاد واحد دانشبنیانی در مراکز طراحی و توسعه و ...، در بعد زیرساختی شبکهسازی دانشی در صنایع ملی، تدوین سند تحریمستیزی، تأسیس رشته سیاستگذاری خودرو و ... بهعنوان راهبردهای حاصله راهنمای این حوزه بهشمار میروند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه محصول جدید / زنجیره تأمین خودرو / شرکتهای دانشبنیان / مدل همکاری،

عنوان انگلیسی Identifying Cooperation Strategies Between Knowledge Base Organization and new Product Development Chain in Car Industry
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to design the paradigmatic model of cooperation model between knowledge base organization and automobile value chain by focusing on supply chain and new product development and areas explanation the related strategies. The approach of this study is qualitative and is derived from the grounded theory.
 The results of the data analysis in the model has been organized according to the policy making approach in three dimensional model with regard to the interconnectedness of auto makers in all stakeholders environment. Identify trends the in the new generation of new cars in the area of medium and high technology, reviewing the internalization depth based on 1404 plan for knowledge base companies needs definition in policy point of view, knowledge based organization units creation in design and development centers … in structural point of view, in the infrastructure view, knowledge networking creation in national industry, sanction defensive plan explanation are as the guidance strategy for this field.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله توسعه محصول جدید / زنجیره تأمین خودرو / شرکتهای دانشبنیان / مدل همکاری

نویسندگان مقاله مهدیه اتحاد |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،واحد تهران مرکز،دانشگاه ازاد اسلامی،تهران،ایران

سینا نعمتی زاده |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران

منوچهر منطقی |
استاد تمام گروه مدیریت و مهندسی صنایع ، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، استاد مدعو گروه مدیرین بازرگانی، واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران

اعظم رحیمی نیک |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_244397_e979e9cb0dec2ef2e329f30d724f326a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات