این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۹، شماره ۱۰۷، صفحات ۱۰۱-۱۲۴
عنوان فارسی
شناسایی راهبردهای همکاری مشترک شرکتهای دانشبنیان با زنجیره تأمین و توسعه محصول خودروسازی
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش، طراحی مدل پارادایمی همکاری مشترک شرکت
های دانش
بنیان و زنجیره ارزش خودروسازی با تمرکز بر حوزه
های زنجیره تأمین و توسعه محصول خودرو و تبیین راهبردهای مربوطه است. رویکرد این پژوهش کیفی بوده و از روش نظریه داده
بنیاد بهره برده شده است. نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل داده
ها در مدل پارادایمی با توجه به درهم تنیدگی سیاست
های خودروسازان در زیست بوم ذی
نفعان در مدل سه بعدی با رویکرد سیاست
گذاری سازمان
دهی شده است. در بعد سیاست
گذاری شناسایی روندهای آینده
پژوهانه نسل
های جدید خودرو در حوزه فناوری
های با سطح متوسط و بالا، بازنگری عمق ساخت داخل بر مبنای فناوری در برنامه 1404 در راستای تعیین نیازمندی
های خودروسازان در همکاری با شرکت
های دانش
بنیان، ... در بعد ساختاری ایجاد واحد دانش
بنیانی در مراکز طراحی و توسعه و ...، در بعد زیرساختی شبکه
سازی دانشی در صنایع ملی، تدوین سند تحریم
ستیزی، تأسیس رشته سیاست
گذاری خودرو و ... به
عنوان راهبردهای حاصله راهنمای این حوزه به
شمار می
روند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه محصول جدید / زنجیره تأمین خودرو / شرکتهای دانشبنیان / مدل همکاری،
عنوان انگلیسی
Identifying Cooperation Strategies Between Knowledge Base Organization and new Product Development Chain in Car Industry
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to design the paradigmatic model of cooperation model between knowledge base organization and automobile value chain by focusing on supply chain and new product development and areas explanation the related strategies. The approach of this study is qualitative and is derived from the grounded theory.
The results of the data analysis in the model has been organized according to the policy making approach in three dimensional model with regard to the interconnectedness of auto makers in all stakeholders environment. Identify trends the in the new generation of new cars in the area of medium and high technology, reviewing the internalization depth based on 1404 plan for knowledge base companies needs definition in policy point of view, knowledge based organization units creation in design and development centers … in structural point of view, in the infrastructure view, knowledge networking creation in national industry, sanction defensive plan explanation are as the guidance strategy for this field.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
توسعه محصول جدید / زنجیره تأمین خودرو / شرکتهای دانشبنیان / مدل همکاری
نویسندگان مقاله
مهدیه اتحاد |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،واحد تهران مرکز،دانشگاه ازاد اسلامی،تهران،ایران
سینا نعمتی زاده |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
منوچهر منطقی |
استاد تمام گروه مدیریت و مهندسی صنایع ، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، استاد مدعو گروه مدیرین بازرگانی، واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران
اعظم رحیمی نیک |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_244397_e979e9cb0dec2ef2e329f30d724f326a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات