این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۹، شماره ۱۰۶، صفحات ۱-۲۴

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر انتقال دانش فنی خدمات پس از فروش ( مطالعه موردی: شرکت ایساکو)
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر انتقال دانش فنی و ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات پس از فروش خودرو در شرکتهای خودروساز از طریق انتقال دانش فنی خدمات است. این مهم در راستای ارزیابی دورهای سالانه وزارت صمت از شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو و شناسایی، انتخاب و اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر انتقال دانش فنی خدمات در شرکت ایساکو انجام شد. رویکرد این پژوهش کمی و مبنی بر منابع کتابخانهای مانند کتب، مقالات، پایاننامهها و سایتها است. سپس بر اساس نتایج حاصله، پرسشنامه مربوط تدوین و بین 82 نفر از مدیران و خبرگان صنعت خودروسازی در حوزه خدمات پس از فروش توزیع و با بهرهگیری از مدلهای تصمیمگیری چند معیاره (MCDM)، مؤثرترین عوامل اثرگذار بر انتقال دانش فنی خدمات پس از فروش خودرو تعیین شده است.
نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد سیاست‌های حمایت از تقاضای محصولات دانشی، دیدگاه مدیریت ارشد شرکت ایساکو، ایده‌محور بودن و نوآور بودن شرکت ایساکو، سرمایه انسانی متخصصان و آموزش، بازار و فضای حاکم بر رقابت، سازماندهی ایساکو، زیرساخت، تأمین بودجه، عوامل محیطی و همکاری‌های بین‌المللی در تحقیق و توسعه، موجب بهبود عملکرد شرکت‌های صنعت خودرو شده و می‌تواند مأموریت‌های ارتقای استاندارد و افزایش کیفیت تولید و خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌منظور دستیابی هرچه بیشتر به اهداف قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ‌را فراهم سازد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اتومبیل / سایر تجهیزات حملونقل / قطعات و تجهیزات مرتبط / انتقال دانش فنی / خدمات پس از فروش خودرو / شرکت ایساکو،

عنوان انگلیسی Identifying the Factors Affecting on the Transfer of Technical Knowledge of After-Sales Service in ISACO
چکیده انگلیسی مقاله The present study aims to identify the factors affecting the transfer of technical knowledge and improve the quality of after-sales service in automotive companies through the transfer of technical knowledge of services. This is done in order to evaluate the annual periods of the Ministry of Silence of car after-sales service companies and identify, select and prioritize the components that affect the transfer of technical knowledge of services in ISACO. The approach of this research is quantitative and library resources such as books, articles, dissertations and sites are used. Then, based on the results, a questionnaire is developed and distributed among 82 managers and experts in the automotive industry in the field of after-sales service. Using multi-criteria decision-making models (MCDM), the most effective factors affecting the transfer of technical knowledge The car is determined.
Application of research results including policies to support the demand for knowledge products, ISACO senior management perspective, ISACO idea-oriented and innovative, specialist human capital and training, market and competitive environment, ISACO organization, infrastructure, funding, environmental factors and collaborations International research and development has improved the performance of automotive industry companies and can provide missions to upgrade the standard and increase the quality of production and after-sales service in the country in order to achieve the goals of the Consumer Protection Law.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اتومبیل / سایر تجهیزات حملونقل / قطعات و تجهیزات مرتبط / انتقال دانش فنی / خدمات پس از فروش خودرو / شرکت ایساکو

نویسندگان مقاله سیامک محمدی سرخه لیژهء |
دانشجوی دکتری، مدیریت تکنولوژی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران

ابوالقاسم سرآبادانی |
عضو هیات علمی، دانشگاه تربیت مدرس

مقصود امیری |
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

امیر بیات ترک |
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز،‌تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_246527_4441fbfc502edf0c6f04833493e8569f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات