این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۵، صفحات ۴۳-۵۶
عنوان فارسی
ارزیابی عوامل موثر بر مصرف لوازم آرایشی قاچاق
چکیده فارسی مقاله
از چالش
های فراروی ایران در مسیر توسعه، مسأله قاچاق کالا است که در این
بین قاچاق لوازم
آرایشی که با سلامت مصرف
کنندگان مرتبط است، اهمیت به
سزایی دارد. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل رفتار خرید و مصرفی لوازم آرایشی قاچاق در بین زنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش آمیخته است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) در شهر قم در سال 1397 است. در مرحله کیفی، نمونه به
تعداد 20 نفر با روش هدفمند انتخاب شده و داده
های پژوهش در مرحله کیفی با استفاده از روش تحلیل تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای گردآوری داده
ها در این بخش از مصاحبه استفاده شده که تا رسیدن به اشباع نظری، به گردآوری داده
ها از آن پرداخته شده است. در بخش کمی نیز تعداد 15 نمونه به روش هدفمند انتخاب شد. ابزار گردآوری داده
های کمی نیز پرسشنامه محقق ساخته است. تحلیل این داده
ها به روش
AHP
مقایسه زوجی است که با استفاده از نرم
افزار
spss
انجام شده است. نتایج پ
ژوهش نشان می
دهد که به
ترتیب آمیخته بازاریابی محصولات قاچاق، نقش دولت و نقش مصرف
کنندگان مهم
ترین عوامل در تحلیل علت مصرف لوازم آرایشی قاچاق در زنان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قاچاق کالا / رفتار مصرفکننده / لوازم آرایشی / زنان / تحلیل تم،
عنوان انگلیسی
Analysis on Consumer Behaviour of Women Cosmetics
چکیده انگلیسی مقاله
Smuggling goods is one the challenges of Iran in the way of development. This study aims to focus on analyzing the behavior of shoppers and consumers in respect to smuggled cosmetics and to target females in this regard. The study uses quantitative method to answer the given research questions. The statistical Sample consists of 20 female university students chosen from Hazrat-e-Maasoomeh University (Qom) in year 2019. The research data in the qualitative phase are analyzed through interviewes. In the quantitative section, 15 samples are selected purposively. Quantitative data collection tool is a researcher-made questionnaire. The data are analyzed by AHP pairwise comparison using SPSS software. The results show that three parameters of marketing mix of smuggled goods, government’s role and consumer’s desire are the most important issues in studying the reason of consuming the smuggled cosmetics.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قاچاق کالا / رفتار مصرفکننده / لوازم آرایشی / زنان / تحلیل تم
نویسندگان مقاله
زهره کاظمی |
دانشجوی دکتری رشته بازاریابی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
حسین معینی |
استادیار گروه آموزشی مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه(ع)، قم ، ایران
حانیه ذاکری نیا |
استادیار حقوق خصوصی و اسلامی، دانشکده حقوق خصوصی و اسلامی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_243820_067839de2ab1314aef59539f8833c5a1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات