این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۴، صفحات ۹۵-۱۱۴
عنوان فارسی
ارزیابی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید و وفاداری مشتریان محصولات غذایی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش بازاریابی سبز در تعیین رفتار خرید و وفاداری مشتریان به محصولات غذایی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی است. جامعه آماری این مطالعه، مشتریان محصولات غذایی اردبیل است که بر اساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر بهعنوان نمونه تعیین و با استفاده از نمونهگیری در دسترس توزیع و جمعآوری شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه که روایی و پایایی آن با استفاده از شاخصهای معادلات ساختناری مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته است. ابزار تحلیل اطلاعات در نرمافزار SMARTPLS-3 و با استفاده از معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که بازاریابی سبز بهترتیب با ضریب 63/0 و 69/0 تأثیر مثبت و معنیداری بر رفتار خرید و وفاداری مشتریان به محصول دارد. همچنین ضریب R
2
نشان داد که بازاریابی سبز بهترتیب 38 و 21 درصد تغییرات رفتار خرید و وفاداری مشتریان به محصول را تبیین میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی سبز / رفتار خرید / وفاداری مشتری / محیط زیست،
عنوان انگلیسی
An Investigation on the Effect of Green Marketing on Purchasing Behavior and Customer Loyalty in the Food Products
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the role of green marketing on purchasing behavior and customer loyalty in food products. This research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of method. The statistical population of this study is the customers of Ardabil food products, which 384 people are selected as a sample and distributed and collected using available sampling. Data collection tool is a questionnaire which it's validity and reliability are evaluated and confirmed using structural equation indices. Data analysis tool is performed in SMARTPLS-3 software using structural equations. The results show that green marketing with a coefficient of 0.63 and 0.69, respectively, has a positive and significant effect on purchasing behavior and customer loyalty. The R2 coefficient also show that green marketing explains 38% and 21% of changes of customer purchasing behavior and customer loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی سبز / رفتار خرید / وفاداری مشتری / محیط زیست
نویسندگان مقاله
زهرا فتوره چی |
استادیار گروه مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه محقق اردبیلی
حبیب ابراهیم پور |
استاد گروه مدیریت دولتی، دانشگاه محقق اردبیلی
یاور بابائی |
دانشجوی دکتری گردشگری، دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_243208_d4996222530ad8f2ed7615378f604dfb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات