این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۴، صفحات ۱۱۵-۱۴۰
عنوان فارسی
بررسی تاثیر بازاریابی اصالی و پراگماتیک بر اصالت برند
چکیده فارسی مقاله
تغییرات زمینه
ای عصر حاضر نظم پیشین مناسبات فردی و اجتماعی را دگرگون ساخته است. به
گونه
ای که ایجاد نظم جدید با بحران معرفتی همراه است، بحران معرفت نسبت به مناسبات جدید، ارزش
گذاری
های پیشین را ناکارآمد و بی
اعتبار ساخته است، در همین راستا کاتلر اصالت را اثرگذارترین عنصر در این عصر برای دستیابی به توسعه پایدار و اعتماد مشتری می
داند و از آنجا که تولید دانش توسط دانشگاه
ها کلید اصلی توسعه پایدار است و با مسأله کیفیت مواجه شده است، این پژوهش بر آن است که اثر دو بازاریابی اصالت، بازاریابی اصالی و بازاریابی پراگماتیک را به
واسطه شیفت پارادایمی به
عنوان راهکاری برای حل بحران معرفتی بر اصالت برند بررسی کند. روش تحقیق کمی و از نوع توصیفی_ پیمایشی است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه
های آزاد منتخب ایران است، روش نمونه
گیری، ساده و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 385 نفر است، داده
ها به
وسیله پرسشنامه توزیع و جمع
آوری شده است. برای تجزیه و تحلیل داده
ها تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی و نرم
افزار
SmartPLS2
استفاده شده است. یافته
ها نشان می
دهد دو بازاریابی اصالی و پراگماتیک به
واسطه شیفت پارادایمی بر اصالت برند اثر گذارتر شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی اصالی / بازاریابی پراگماتیک / شیفت پارادایمی / برند اصیل / توسعه پایدار،
عنوان انگلیسی
Surveying the Impact of Authentic and Pragmatic Marketing on Brand Originality
چکیده انگلیسی مقاله
The contextual changes of the present age have altered the former order of personal and social relations in such a way that the creation of a new order is accompanied by an epistemic crisis; the crisis of knowledge of new relationships has rendered past valuations inefficient and invalid. In this regard, Katler considers authenticity as the most influential element in this era of achieving sustainable development and customer trust. And since the production of university knowledge is the key to sustainable development and today it is faced with quality issues, this study aims to investigate the effect of two marketing, namely authentic marketing and pragmatic marketing through paradigm shifts as a solution to the epistemic crisis of brand authenticity. The research method is quantitative and descriptive-survey. The statistical population is Iranian students of Azad universities, stratified random sampling and sample size based on Morgan table were 385 people. Data are collected and distributed by questionnaire. Structural equation modeling technique with partial least squares approach and SmartPLS2 software are used for data analysis. The findings indicate that both authentic and pragmatic marketing are more effective on brand authenticity through paradigm shift.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی اصالی / بازاریابی پراگماتیک / شیفت پارادایمی / برند اصیل / توسعه پایدار
نویسندگان مقاله
زهره علی اسماعیلی |
دانشجوی دکتری بازاریابی، گروه مدیریت بازاریابی، واحد بینالملل
بهرام خیری |
دانشیار گروه مدیریت بازاریابی،دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_243209_10984d9551b66a2a41c9cac0a805e35e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات