این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۳، صفحات ۲۹-۴۶
عنوان فارسی
بررسی ابزارها و مشوقهای صادراتی در کشور
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به چالش
های ابزارهای تشویقی صادراتی و اولویت
بندی آن
ها می
پردازد. در این راستا، از روش بررسی تطبیقی میان ایران و کشورهای مالزی، هند، ترکیه و چین و تحلیل سه مرحله
ای(ساختار و فرایند، رفتار و زمینه) و برای جمع
آوری داده
ها از پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است. نتایج به
دست آمده نشان می
دهند که وجود محیط و بستر اقتصادی مناسب در کشورها، انسجام نهادی در امر صادرات، دیپلماسی مناسب و به
کارگیری سیاست خارجی جهت دستیابی به بازارهای جدید، اتخاذ سیاست
های اقتصاد کلان و ایجاد محیط مناسب جهت کسب وکار می
تواند از مهم
ترین دلایل اثربخشی ابزارهای حمایتی صادراتی باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشوقهای صادراتی،
عنوان انگلیسی
A Comparative Survey on the Effectiveness of Export Tools and Incentives in IRAN
چکیده انگلیسی مقاله
Export protection includes those programs and policies through which governments seek to play a role in and influence the export process. Theoretical studies and researches in different countries of the world have led to various conclusions about the effectiveness of these programs. A look at the support programs in these countries shows that in most countries, the types of financial support for exports have been in the form of insurance, tax and foreign exchange support. Since awareness of incentive policies implemented in other countries as well as review of incentives and support tools to increase export development in the country is essential, so the present study first identifies support tools and export incentives in some countries such as Turkey, India, Malaysia and China then examines the means of support in the country from the Third Development Plan (2000-2003). Accordingly, the most important reasons for reducing the effectiveness of these tools on export growth have been identified and appropriate suggestions and recommendations to improve these measures have been presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مشوقهای صادراتی
نویسندگان مقاله
سمیرا گلکاران مقدم |
عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_242088_41a790b48b6b8ae1b8bce5102b693d51.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات