این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۳، صفحات ۸۹-۱۰۰
عنوان فارسی
ارزیابی تأثیر مؤلفههای فرهنگی جمعگرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی بهداشتی
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی تأثیر ادراک مشتری و مؤلفه
های فرهنگی جمع
گرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی است. روش اجرای پژوهش، توصیفی-پیمایشی و جامعه مورد مطالعه پژوهش، مشتریان مراکز خرید غرب تهران هستند که 384 نفر از آنان به روش نمونه
گیری در دسترس انتخاب شده
اند. جهت تجزیه و تحلیل داده
ها از ضریب همبستگی و مدل معادلات ساختاری با نرم
افزار پی ال اس استفاده شده است. نتایج نشان می
دهد که تأثیر ارزش ادارک شده بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکیه بر نقش تعدیل
گری مذهب مثبت و معنی
دار است. منفعت ادراک شده بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی حلال با تکیه بر نقش تعدیل
گری مذهب تأثیر مثبت دارد. جمع
گرایی عمودی و افقی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکیه بر نقش تعدیل
گری مذهب تأثیر مثبت دارد. همچنین فرد
گرایی عمودی و فردگرایی افقی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکیه بر نقش تعدیل
گری مذهب تأثیر مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ادراک شده / مؤلفههای فرهنگی / تمایل به خرید / محصولات آرایشی و بهداشتی حلال / مذهب،
عنوان انگلیسی
An Evaluation of Cultural Components of Collectivism and Individualism Impact on Cosmetics Purchase Intention
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to investigate the effect of customer perception and cultural elements of collectivism and individualism on the tendency to purchase cosmetic products. The research method is descriptive-survey and the research population is customers of shopping centers in west of Tehran. 384 of them are selected by available sampling method. To analyze the data, correlation coefficient and structural equation model have been used with software Pvc software. The results showe that the influence of perceived value on the tendency to buy cosmetic products based on the moderating role of religion is positive and significant. The perceived benefit to Halal cosmetic products is positively influenced by the moderating role of religion. Vertical and horizontal collectivism has a positive impact on the tendency to buy cosmetic products relying on the moderating role of religion. Vertical individualism and horizontal individualism also have a positive impact on the tendency to buy cosmetic products on the basis of the moderating role of religion.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزش ادراک شده / مؤلفههای فرهنگی / تمایل به خرید / محصولات آرایشی و بهداشتی حلال / مذهب
نویسندگان مقاله
میترا دانش پرور |
عضو هیات علمی دانشگاه بصیر
سمیه عاشوری |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بصیر
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_242091_47436ec6cb34c15ca7ceaafe6acd2913.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات