این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۲، صفحات ۲۵-۴۰
عنوان فارسی
بررسی تاثیر برند بر وفاداری مشتری، تمایل به خرید و تمایل به تبلیغات شفاهی( مطالعه موردی: نمایندگیهای ایران خودرو در شیراز)
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر ارزیابی تأثیر ابعاد شخصیت برند بر وفاداری مشتریان، تبلیغات شفاهی و تمایل به خرید در بین مشتریان نمایندگی
های مجاز ایران
خودرو در سطح شهر شیراز است. روش انجام پژوهش از نظر هدف، جزء تحقیقات کاربردی و از نظر جمع
آوری و شیوه انجام اطلاعات میدانی است. جامعه
ی آماری این پژوهش کلیه مشتریان نمایندگی
های ایران خودرو در شهر شیراز در سال 97 است؛ با استفاده از نمونه
گیری تصادفی از طریق جدول مورگان، 384 نفر به
عنوان نمونه آماری انتخاب شده
اند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه استاندارد شخصیت برند، وفاداری برند، تمایل به خرید مجدد و تبلیغات شفاهی است که در طیف پنج ارزشی لیکرت گردآوری شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده
ها در دو قسمت از آمار توصیفی و تحلیل
های استنباطی مدل
یابی معادلات ساختاری (با استفاده از نرم
افزار اسمارت
Smart PLS
) استفاده شده است. نتایج نشان می
دهند که شخصیت برند بر وفاداری مشتریان، تمایل به خرید و تمایل به تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنی
داری دارد. بیشترین مقدار مربوط به تأثیر
گذاری صلاحیت بر تبلیغات شفاهی است. کمترین مقدار مربوط به تأثیر استحکام بر تمایل به خرید است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شخصیت برند،وفاداری مشتری،تمایل به خرید،تبلیغات شفاهی،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Brand Personality on Customer Loyalty, Desire to Purchase and Tendency to Oral Advertising (Case Study of Iran Khodro Agencies of Shiraz City)
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the influence of brand personality dimensions on customer loyalty, word of mouth, intention to to purchase among the customers of authorized agencies of Iran Khodro in Shiraz. The research method in terms of purpose is applied research and in terms of collecting and conducting information is field. The statistical population of this study is all customers of Iran Khodro agencies in Shiraz in the year of 1397 and by using random sampling through Morgan table, 384 people were selected as statistical sample. The research instruments are standard questionnaires for brand personality, brand loyalty, intention to repurchase, and word of mouth which were collected through five-point Likert scale. In this study, after collecting information the data are analyzed in two parts of descriptive statistics and inferential statistics. Structural equation modeling as inferential statistics is used through Smart PLS software. The results showe that the brand personality has a positive and significant influence on customer loyalty, the intention to purchase, and the intention to word of mouth. Moreover, the highest value is belonged to the competence influence on word of mouth and the lowest value is belonged to the strength influence on the intention to purchase.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شخصیت برند,وفاداری مشتری,تمایل به خرید,تبلیغات شفاهی
نویسندگان مقاله
محمد مرتضی پران |
موسسه آموزش ,عالی دانش گستر زند/شیراز/ایران
علی رمضانی قطب آبادی |
مدیر گروه مدیریت امور بانکی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی زند شیراز
پیام فرهادی |
دکتری مدیریت صنعتی استادیار دانشگاه غیرانتفاعی زند دانش گستر شیراز
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_241615_5d957f83db6ae4a4a6765e7f1f1894b7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات