این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۲، صفحات ۵۵-۶۸
عنوان فارسی
جایگاه بازار عمان در توسعه صادرات ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله، بررسی اقتصاد عمان و جایگاه آن برای صادرات ایران است. از نظر ماهیت، این مقاله از نوع مروری و روش آن توصیفی-تفسیری است. نتایج به
دست آمده نشان می
دهد سهولت در ثبت شرکت
ها و امکان مالکیت 100 درصدی برای مالکان ایرانی، هزینه مناسب انجام کسب و کار و ارائه تسهیلات 50 تا 70 درصدی به پروژه
ها سبب می
شود تا امکان افزایش روابط تجاری دو طرف مقرون به صرفه باشد.
با سرمایه
گذاری
های زیرساختی در دست اجرا، تقاضا برای واردات کالاهای سرمایه
ای، مواد خام و ماشین
آلات در این کشور در حال افزایش است و این امر فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایران و رقبای تجاری آن ایجاد خواهد کرد. مهمترین رقیب صادراتی ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی کشور هندوستان است که رقابت جدی با این کشور نیازمند سهولت در اعطای تسهیلات و هماهنگی میان نهادهای مالی صادراتی برای صدور ضمانت
نامه است. همچنین با توجه به فرصت صادرات مجدد در کشور عمان پیشنهاد می
شود که خدمات نهادهای مالی علاوه بر صادرات، حوزه صادرات مجدد را نیز دربرگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
&،quot،صادرات&،quot،،&،quot،صادرات مجدد&،quot،،&،quot،عمان&،quot،،&،quot، رابطه تجاری &،quot،،
عنوان انگلیسی
The Role of Oman Market for Iran's Export
چکیده انگلیسی مقاله
The Purpose of this study is to survey the role of Oman market for Iran's Export. This is a revew study, it's method is descriptive. The results show that ease of registration of companies, and the possibility of ownership of 100% for Iranian landlords, the cost of doing business and the provision of 50-70% banking facilities to projects, makes it possible to increase trade relations be profitable.
Given the investment in the infrastructure sector, demand for the import of capital goods, raw materials and machinery is increasing in the country, which will provide an opportunity for exporters of Iran and its commercial competitors. The most important export competitor in the Omani market is India's technical and engineering services, which requires a serious competition with the country to facilitate the issuance of guarantee letters and coordination between financial institutions for export. Also, with regard to the possibility of re-export in Oman, it is suggested that the services of financial institutions include export re-exports in addition to exports.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
&,quot,صادرات&,quot,,&,quot,صادرات مجدد&,quot,,&,quot,عمان&,quot,,&,quot, رابطه تجاری &,quot
نویسندگان مقاله
علیرضا گرشاسبی |
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_241617_c7cead443faafd7119c212c2e034c08e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات