این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۲، صفحات ۸۱-۹۲
عنوان فارسی
انتخاب و رتبهبندی بازارهای هدف صادراتی محصول رگلاتور گاز ایران با رویکرد تصمیمگیری فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس رگلاتور)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش انتخاب و رتبه
بندی بازارهای هدف صادراتی محصول رگلاتور گاز ایران با رویکرد تصمیم
گیری فازی در شرکت پارس رگلاتور است. اصلی
ترین معیارهای تصمیم
گیری، عوامل سیاسی، پتانسیل بازار، عوامل اقتصادی، عوامل فرهنگی، عوامل زیرساختی و عوامل قانونی است که در مدل مفهومی تحقیق تبیین شده است. این پژوهش، یک پژوهش مقطعی و کاربردی بوده و با روش پیمایشی-تحلیلی و رویکرد تصمیم
گیری چندمعیاره فازی (فرایند تحلیل شبکه
ای فازی و تاپسیس فازی) انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می
دهد که با در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی شرکت که جلب مشارکت مشتری و بازار دائمی برای کشورهای هدف صادراتی است، بر اساس معیارهای تحقیق به ترتیب کشورهای سودان، افغانستان، سوریه، ترکیه، ارمنستان، الجزایر، عراق، رومانی و گرجستان در رتبه
های اول تا نهم قرار می
گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رتبهبندی،بازارهای هدف صادراتی،تصمیمگیری چندمعیاره فازی،شرکت پارس رگلاتور،
عنوان انگلیسی
Selection and Ranking of Target Export Markets for Iranian Gas Regulator Product (Fuzzy Decision Approach)
چکیده انگلیسی مقاله
The economy has significantly changed for various reasons over the past decade and has faced the business environment with ambiguity, instability and unpredictability. Therefore, companies must make their best for improving their position in a competitive market by entering the international and export market. This study aimes to select and rank the export (Fuzzy Network Analysis and Fuzzy Tactical Analysis Process) target markets for the gas regulator in Iran using fuzzy decision-making approach and the case of Pars Regulator Corp. The main decision making criteria include political factors, market potential, economic factors, cultural factors, infrastructure factors and legal factors which are explained in the conceptual model of the research. This study is a cross-sectional and applied research and is considered as a survey-analytical research . According to the results, considering the marketing strategy of the company, attracting customer participation and the permanent market for the target export countries and according to the research criteria, the countries of Sudan, Afghanistan, Syria, Turkey, Armenia, Algeria, Iraq, Romania and Georgia are ranked first to ninth, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رتبهبندی,بازارهای هدف صادراتی,تصمیمگیری چندمعیاره فازی,شرکت پارس رگلاتور
نویسندگان مقاله
حمزه امین طهماسبی |
استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه گیلان
سینا شیرطوانی |
گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بینالمللی بندر انزلی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_241619_a6dd197711192ee15eba4ce23a7d678d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات