این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۲، صفحات ۹۳-۱۱۲
عنوان فارسی
ارائه الگوی توانمندسازی شرکتهای کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله
در دنیای امروز؛ تغییر و تحولات و انعطاف
پذیری لازمه
ی تأمین بقای سازمان
ها است. توانمندسازی به
عنوان یکی از راهبردهای اساسی برای افزایش عملکرد و تأمین بقا در شرکت
های کوچک و متوسط عنوان
شده است. هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه
های توانمندسازی شرکت
های کوچک و متوسط (در سطح شهر تهران) و همچنین اولویت
بندی این مؤلفه
ها و ارائه مدلی با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری است. داده
های پژوهش از طریق مصاحبه با مدیران شرکت
های تولیدی موادغذایی و ماشین
آلات ایران
خودرو به
دست آمده است.
یافته
ها نشان می
دهد که دوازده مؤلفه اساسی رقابت
پذیری، توانایی مدیریتی، تعیین استراتژی، تغییر و تحول، تعهد کاری، خط
مشی
ها و سیاست
های تجاری، شفافیت و گزارش
دهی، آمادگی در برابر حوادث، نوآوری فناورانه، بازاریابی و صادرات، تیم
سازی و توسعه آموزش بیشترین نقش را در توانمندسازی شرکت
های کوچک و متوسط دارند. در نهایت از بین این مؤلفه
ها تعیین استراتژی دارای بیشترین اهمیت است و با بهره
گیری از مدل
سازی ساختاری تفسیری، مدل توانمندسازی شرکت
های کوچک و متوسط ترسیم و ارائه
شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژه توانمندسازی،مدلسازی ساختاری تفسیری،شرکتهای کوچک و متوسط،
عنوان انگلیسی
Modelling of Effective Factores of Empowerment of Capabiliry of Small and Medium Enterprises
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to identify the effective factores on empowerment of Capabiliry of small and medium enterprises modelizing them using interpretive structural approach. The tool used in this research is interview method with the managers of the manufacturing companies. The findings of the interviews indicate that 12 key factores are as follow: competitiveness, managerial ability, strategy determination, change and development, business commitment, business policies, transparency and accountability, preparedness for events, technological innovation, marketing and exports, Team building and development of education; and among there factores determination of the strategy has the highest importance. Finally, using Interpretive Structural modeling, the model of empowerment of capability of small and medium enterprises has is presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کلیدواژه توانمندسازی,مدلسازی ساختاری تفسیری,شرکتهای کوچک و متوسط
نویسندگان مقاله
محمد رضا رخیده |
دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_241620_c8fcae195cd299881c56496e3114ddbf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات