این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۸، شماره ۱۰۱، صفحات ۹۳-۱۱۰

عنوان فارسی تأثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و قصد خرید مشتریان
چکیده فارسی مقاله . افزایش رقابت میان کسب‌ و کارها، سبب شده تا مصرف‌کنندگان با شمار زیادی از برندهای گوناگون محصولات مصرفی مواجه شوند که بسیاری از آن‌ها از لحاظ کاربرد مشابه یکدیگر هستند. در این میان مراکز فروش و ارائه این کالاها و خدمات برای تأثیر‌گذاری بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان از روش‌های گوناگونی همچون قیمت واحد محصولات در بهبود تصویر مشتریان از قیمت محصولات فروشگاه خود استفاده می‌کنند، تا از این طریق بتوانند مشتریان را به خرید و تکرار خرید تشویق نمایند و با افزایش فروش بر سودآوری فروشگاه خود بیفزایند. این پژوهش به دنبال بررسی تأثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه (شامل ابعاد پردازش، حساسیت، ارزیابی، ادراک و ارزش قیمت فروشگاه) و قصد خرید مشتریان است. همچنین نقش میانجی تصویر قیمت فروشگاه و ابعاد آن میان قیمت واحد و قصد خرید مشتریان بررسی شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل داده‌ها، توصیفی است. جامعه آماری تحقیق، مشتریان فروشگاه مواد غذایی در شهر کرج می‌باشد و برای تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق نیز از نرم‌افزار SPSS22 و Smart PLS2 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و نیز بر ابعاد آن تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین تصویر قیمت فروشگاه بر قصد خرید مشتریان تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. علاوه بر این تصویر قیمت فروشگاه میان قیمت واحد و قصد خرید مشتریان نقش میانجی را دارد و تمام ابعاد تصویر قیمت فروشگاه به‌جز حساسیت قیمت نیز نقش میاجی را میان قیمت واحد و قصد خرید مشتریان ایفا می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قیمت واحد،تصویر قیمت فروشگاه،قصد خرید،

عنوان انگلیسی The Effect of Unit Price on the Store Price Image and Customer’s Shopping Intentions (Case Study of food stores in Karaj)
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of the present research is the effect of unit price on the store price image and customer’s shopping intentions in food stores in Karaj. The purpose of this study is applied and in terms of collecting and analyzing data, is descriptive. The statistical population of the research is the customers of tow types of grocery stores in the city of Karaj. Because of the unlimited society, the Cochran formula of the unlimited society are used to determine the sample size. SPSS 22 and Smart PLS 2 software are used to analyze the data. The results of the research showe that out of the 18 hypotheses, only one hypotheses is rejected and the rest are confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله قیمت واحد,تصویر قیمت فروشگاه,قصد خرید

نویسندگان مقاله محسن اکبری |
مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران

محمد رحیم رمضانیان |
مدیریت، دانشگاه گیلان، رشت، ایران

ستاره جانی پور |
مدیریت بازرگانی، راهبرد شمال، رشت، ایران

سیده صدف وشکائی نژاد |
دانشگاه گیلان


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_47102_12e611e9dcc1e078a01e0aacef5f83fa.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات