این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۰، صفحات ۷۷-۹۰
عنوان فارسی
شناسایی و اولویت بندی روشهای ورود به بازارهای بین المللی (مورد مطالعه: کودهای ارگانیک)
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش شناسایی روشهای ورود به بازارهای بینالمللی است. جامعه آماری پژوهش عبارتند از خبرگان دانشگاهی در حوزه تجارت بینالملل و نیز مدیران شرکتهای تولیدکننده کودهای ارگانیک که در بازارهای خارجی فعالیت دارند. این تحقیق به لحاظ استراتژی، از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است. در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و کدگذاری باز، محوری و انتخابی اقدام به شناسایی روشها شده است. در بخش کمی نیز بهمنظور رتبهبندی روشهای شناسایی شده از رویکرد تحلیل سلسه مراتبی (AHP) بهره گرفته شده است. برمبنای تجزیه و تحلیل دادهها مدلی شناسایی شده که روشهای ورود به بازارهای بینالمللی را ارائه مینماید. بر این اساس دو راهبرد کلی مشارکت در سرمایهگذاری (شامل سرمایهگذاری مستقیم و سرمایهگذاری غیرمستقیم) و عدم مشارکت در سرمایهگذاری (شامل موافقتنامههای قراردادی و صادرات) بهعنوان روشهای ورود به بازارهای بینالمللی شناسایی شده است. با توجه به نتایج در بخش کمی نیز صادرات مستقیم، صادرات غیرمستقیم، قرارداد همکاری، سرمایهگذاری غیرمستقیم، سرمایهگذاری مشترک، مالکیت کامل و اعطای امتیاز به ترتیب مهمترین روشهای اصلی ورود به بازارهای بینالمللی هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روشهای ورود به بازار،بازارهای بین المللی،تحلیل محتوای کیفی،رویکرد تحلیل سلسه مراتبی،
عنوان انگلیسی
Identification and prioritization of international market entry ways (Case study: organic fertilizer)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is identification and prioritization of international market entry ways. Target population of this study consists of academic experts in the field of international trade and managers of organic fertilizer companies which work in foreign markets. This research, in terms of strategy, is a mixed (qualitative and quantitative) research. In the qualitative section, using qualitative content analysis and open, axial & selective coding, the ways of entering to the international markets are identified. Also in quantitative section in order to prioritization of identified ways, analytical hierarchy process (AHP) is used. Based on data analysis a model of entry ways to international market is identified. Accordingly, two strategy of participation in investments (including direct investments and indirect investments) and non-participation in investments (including partnership agreements and export) are identified as the ways of entering to international markets. Also according to the results in the quantitative section, direct exports, indirect exports, cooperation agreements, indirect investments, joint ventures, full ownership and concessions are the most important ways to enter the international markets
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
روشهای ورود به بازار,بازارهای بین المللی,تحلیل محتوای کیفی,رویکرد تحلیل سلسه مراتبی
نویسندگان مقاله
محمد معصوم |
کارشناس ارشد کارآفرینی.دانشگاه تهران، تهران، ایران
رضا محمدکاظمی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی.دانشگاه تهران، تهران، ایران
بهروز زارعی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی .دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_44970_614ed3f69b3d72f12a4fe503c6ad0889.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات