این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
شیمی و مهندسی شیمی ایران، جلد ۳۹، شماره ۳، صفحات ۱۸۵-۱۹۵

عنوان فارسی بهبود ویژگی‌های مکانیکی لنت ترمز خودرو با استفاده از نانو کامپوزیت فنولیک ـ نانورس
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش با استفاده از روش پلیمریزاسیون درجا و پراکنده سازی نانورس (مونت موریلونیت) در بستر رزین فنولیک لنت ترمزی تولید شد که افزون بر ترمز گیری روان و مطمئن، عمر بالایی نیز دارد. مقدار بهینه نانو رس %5/2 تعیین شد تا از کلوخه شدن نانورس و عدم توزیع یکنواخت آن در بستر رزین فنولیک و همچنین کاهش ویژگی ­های مکانیکی لنت ترمز جلوگیری شود. با توجه به نتیجه ­های به دست آمده از آزمون­ های انجام شده، در دو فرمولاسیون لنت ترمز یکسان؛ یکی بدون نانورس و دیگری دارای (%5/2) نانو رس، به ترتیب خمش نمونه از 9/61 مگاپاسکال به 2/70 مگاپاسکال، سختی نمونه از 83  به 91  A) (Shore  ،  سایش  از7 -10×2308/4  به 7-10×8674/3 و ضریب اصطکاک از 228/0 به 232/0 تغییر کرد و همچنین برای اثبات نانو بودن ذره نانورس از آنالیز SEM  استقاده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پلیمریزاسیون درجا،تست سایش،رزین فنولیک،لنت ترمز،نانورس،

عنوان انگلیسی Improvement of Mechanical Properties of Car Brake Pads with Phenolic/Nano Clay Nanocomposite
چکیده انگلیسی مقاله In this research, some brake pads have been produced by in situ polymerization method and dispersion of Nano clay (Montmorillonite) in a phenolic resin matrix. They possess a long life besides having a smooth and reliable braking ability. The optimum amount of Nano clay was determined to be 2/5% to prevent Nano clay molding and results in its uniform distribution in the phenolic resin bed, as well as increasing the mechanical properties of the brake pad. According to the results of the tests, in two formulations of the same brake pad, one without a Nano clay and the other containing Nano clay, the bending from 70 MPa to 76 MPa, the hardness of the samples from 83 to 91 (shore A), abrasion of samples from 4.2308 × 10 -7 to 3.8674 × 10-7, and the coefficient of friction from 0.228 to 0.232 have been changed, respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پلیمریزاسیون درجا,تست سایش,رزین فنولیک,لنت ترمز,نانورس

نویسندگان مقاله سید حسین کثیریها |
دانشکده مهندسی نفت و شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

مرضیه لطفی |
دانشکده مهندسی نفت و شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

مجتبی شفیعی |
دانشکده مهندسی شیمی، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دزفول، ایران


نشانی اینترنتی https://www.nsmsi.ir/article_36070_951118b7b01d79072ea7074d88ac2c9d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات