این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
علوم و فناوری کامپوزیت
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۱۸۳۶-۱۸۴۸
عنوان فارسی
روش تقریبی جدید برای تعیین قانون پلزنی مود ترکیبی I/II کامپوزیتهای لایهای
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله با توجه به اهمیت پدیده پلزنی ترک حین رشد تورق در کامپوزیتهای لایهای تحت مود ترکیبی I/II و به منظور فهم فیزیک مسئله پلزنی ترک، ابتدا با انجام آزمایشهای شکست بین لایهای بر روی نمونههای کامپوزیتی و مشاهده سطوح شکست و ناحیه آسیب جلوی نوک تورق بر روی لبه نمونهها با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی، به شناسایی و معرفی مهمترین مایکرومکانیزمهای درگیر حین پدیده پلزنی الیاف پرداخته میشود. در ادامه، با توجه به پیچیدگی مدلهای موجود برای پیشبینی قوانین پلزنی در تورق کامپوزیتهای لایهای و دشواری تعیین پارامترهای متعدد موجود در آنها، یک روش تقریبی جدید برای تعیین قانون پلزنی بر اساس یک مدل پیچیدهتر مبتنی بر فیزیک ارائه شده است. در این روش، با حفظ مبنای فیزیکی مسئله و از طریق جایگذاری تقریبهای ساده در توصیف پلزنی، به استخراج قوانین پلزنی پرداخته شده است. مزیت اصلی روش ارائه شده، دستیابی به قوانین پلزنی با استفاده از روابط سادهتر و با تعداد پارامترهای موردنیاز کمتر است. در نهایت به منظور ارزیابی صحت و دقت روش، رفتار کشش- جدایش ناحیه پلزنی پیشبینی شده توسط قانون پلزنی تقریبی ارائه شده با منحنیهای کشش- جدایش تجربی در نسبت ترکیب مودهای مختلف مقایسه خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قانون پلزنی،کامپوزیت لایهای،ناحیه فرآیند شکست،تورق،بارگذاری مود ترکیبی I/II،
عنوان انگلیسی
A novel approximate method for determining mixed mode I/II bridging law of laminated composites
چکیده انگلیسی مقاله
This paper has been presented according to the importance of crack bridging in mixed mode I/II delamination of laminated composites and it is aimed to understand the physics of crack bridging. Firstly, the most important micro-mechanisms involved during fiber bridging are introduced. To do this, interlaminar fracture tests have been performed on composite specimens. Also, the fracture surfaces and the damage zone on the edge of the specimens have been observed using a scanning electron microscope (SEM). In the following, due to the complexity of the existing bridging models and the difficulty of determining their various parameters, a novel approximate method has been presented. In this method, which is based on a more complex physics-based model, the bridging laws are extracted by preserving the physics of the problem and considering simple approximations. The main advantage of the proposed method is the achievement of bridging laws using simpler relationships with fewer required parameters. Finally, the validity of the method has been evaluated through a comparison of the traction-separation behavior predicted by the proposed approximate bridging laws with the experimental traction-separation curves in different mode mixities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قانون پلزنی,کامپوزیت لایهای,ناحیه فرآیند شکست,تورق,بارگذاری مود ترکیبی I/II
نویسندگان مقاله
زهرا دانشجو |
استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران .
نشانی اینترنتی
https://jstc.iust.ac.ir/article_253946_03814ec64761210c433afa3a12cf6341.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات