این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری کامپوزیت، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۱۰۰۰-۱۰۱۲

عنوان فارسی طراحی و تحلیل دریچه دسترسی مخازن کامپوزیتی تحت فشار خارجی
چکیده فارسی مقاله بکارگیری کامپوزیت‌ها در ساخت مخازن تحت فشار از زمینه‌های مهم کاربردی این مواد است. بررسی این موارد کاربردی، در حالت پیچیده‌تر اعمال فشار خارجی بسیار مورد توجه می‌باشد. یکی از معضلات اصلی در طراحی و ساخت مخازن تحت فشار خارجی کامپوزیتی، طراحی مناسب دریچه‌های ضروری مختلف بر روی آن و ملاحظات مربوطه است. از آن-جا، بررسی استحکام و مقاومت سازه‌ای مخزن در موقعیت منافذ و دریچه‌ها، اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. در این مقاله، ضمن ارائه‌ی یک فرایند طراحی جهت ایجاد دریچه‌ بر روی مخازن کامپوزیتی، شدت تأثیر حضور دریچه تحقیق گردید. نظر به اهمیت مواد و سازه کامپوزیتی در استقامت بدنه، سازه مخزن کامپوزیتی در نرم‌افزار قدرتمند اجزاء محدود آباکوس شبیه‌سازی گردید. در همین راستا، رفتار مکانیکی سازه بر اساس پارامترهای تاثیرگذار در تعریف طرح‌های مختلف دریچه، مورد ارزیابی قرار گرفت. در نتایج حاصل، تاثیر حضور دریچه در نسبت ابعادی بزرگ بر رفتار مخزن نشان داده شده است. در انتها، نتایج محاسبات اجزا محدود، اهمیت ملاحظات بکارگیری و طراحی صحیح حلقه تقویت-کننده(قطعه‌ی واسط) در دریچه‌ها را به عنوان یکی از تمهیدات جبران کننده عوارض کاهشی بار کمانشی ناشی از وجود دریچه در مخزن نمایش داده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله &،quot،مخازن کامپوزیتی&،quot،،&،quot،دریچه دسترسی&،quot،،&،quot،تحلیل اجزای محدود&،quot،،&،quot،کمانش&،quot،،&،quot،فشار هیدرواستاتیک خارجی&،quot،،

عنوان انگلیسی Design and Analysis of Opening Closure on the Composite Vessel Subjected to External Pressure
چکیده انگلیسی مقاله Composites are commonly used in pressure vessels. One of the critical problems in manufacturing composite vessel under the external pressure is sealed opening design and its considerations. It's required to review the body resistance in opening locations. In this paper, a special design process for opening closure presented and the influence of such cutouts on vessel body studied. Because of the importance of body resistance, the vessel material and structure mechanical performance were analytically evaluated. Then, Mechanical behavior of the vessel structure was investigated based on the parameters affecting the definition of different opening designs through finite element simulation and analysis in ABAQUS commercial code/software. Hence, the effect of the presence of openings, including the consequences of creating asymmetry in the structure, has been determined in a large aspect ratio. Finally, the results represents, the importance of complying practical requirements and implementation of reinforcement rings in the opening locations to get the suitable design as one of the most effective solutions to compensate the opening reduction consequences i.e.; buckling strength reduction and highly increasing asymmetry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله &,quot,مخازن کامپوزیتی&,quot,,&,quot,دریچه دسترسی&,quot,,&,quot,تحلیل اجزای محدود&,quot,,&,quot,کمانش&,quot,,&,quot,فشار هیدرواستاتیک خارجی&,quot

نویسندگان مقاله رضا بطالبلویی |
کارشناس ارشد، پژوهشکده علوم و فناوری شمال، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران.

محمود ذبیح پور |
استادیار، مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالکاشتر، تهران.

پویا دهستانی |
دکتری، پژوهشکده علوم و فناوری شمال، دانشگاه صنعتی مالکاشتر، تهران.

جواد بابایی |
کارشناس ارشد، پژوهشکده علوم و فناوری شمال، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران.


نشانی اینترنتی https://jstc.iust.ac.ir/article_240150_1ba3cb59308e9fcc8b62a6ce80f4fc36.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات