این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
علوم و فناوری کامپوزیت
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۱۱۰۶-۱۱۱۹
عنوان فارسی
بررسی تحلیلی ضربه مایل سرعتپایین روی پوستههای استوانهای کامپوزیتی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله به تحلیل دینامیکی پوستههای استوانهای کامپوزیتی تحت ضربه مایل سرعت پایین توسط یک ضربه زننده کروی پرداخته شده است. معادلات حرکت بر اساس تئوری کلاسیک پوسته (CST) و با استفاده از روش نیوتن استخراج شدهاند. شرایط مرزی پوسته دو سر ساده در نظر گرفته شده است. مؤلفههای جابهجایی با توجه به شرایط مرزی بهصورت بسط سری فوریه دوگانه نوشته شدهاند. برای بدست آوردن فرکانس طبیعی و پاسخ پوسته استوانهای تحت بارگذاری ضربه سرعتپایین، معادلات حرکت با استفاده از روش توابع وزنی گالرکین حل شده است. تاریخچه نیروی تماس، با استفاده از مدل جرم و فنر بهبودیافته (IS-M) و با بهرهگیری از قانون خطی هرتز پیشبینی شده است. برای صحهگذاری، نتایج با نرمافزار المان محدود آباکوس و آخرین کارهای انجام شده در این زمینه مقایسه شده اند که مطابقت خوبی بین پارامترهای تاریخچه نیروی تماس نظیر بیشینه نیروی تماس و زمان تماس وجود دارد. در این مطالعه اثر پارامترهای هندسی پوسته مانند نسبت طول به شعاع (L⁄R) و نسبت ضخامت به شعاع (h⁄R) و همچنین اثر پارامترهای ضربه زننده شامل سرعت (v_0)، جرم (m_i) و زاویه برخورد ضربه زننده (γ) بر روی پاسخ ضربه بررسی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ضربه مایل سرعت پایین،پوسته استوانهای کامپوزیتی،مدل جرم و فنر بهبود یافته،تاریخچه نیروی تماس،
عنوان انگلیسی
Analytical investigation of Low-Velocity Oblique Impact on Composite Cylindrical Shells
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, dynamic analysis of the composite cylindrical shells subjected to oblique low-velocity impact by a spherical impactor is investigated. The equations of motion based on classical shell theory (CST) have been extracted using the Newton method. The boundary conditions are considered to be simply supported. The displacement components are written as double Fourier series expansions according to the boundary conditions. In order to obtain the natural frequency and cylindrical shell response under low-velocity impact loading, the equations of motion are solved using the Galerkin weighted functions method. The contact force history is improved by the mass-spring modeling method and predicted using the Hertz linear contact law. For verification purpose, the results are compared with the Abaqus finite element software and the latest available literature and good agreement is observed between the contact force history parameters like maximum contact force and the contact time. In this study, the effect of shell geometrical parameters including ratio of length-to-radius (L⁄R) and ratio of thickness-to- radius (h⁄R) and also the effect of impactor parameters including velocity (v_0), mass (m_i) and angle of impact (γ) on the impact response is investigated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ضربه مایل سرعت پایین,پوسته استوانهای کامپوزیتی,مدل جرم و فنر بهبود یافته,تاریخچه نیروی تماس
نویسندگان مقاله
رضا آذرافزا |
دانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران
امیرحسین گلکار |
دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران
علی داور |
استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران.
نشانی اینترنتی
https://jstc.iust.ac.ir/article_240158_1f59a1130183293b6958e7ef0bd5b73d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات