این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله حقوقی بین المللی
، جلد ۳۹، شماره ۶۶ (بهار- تابستان)، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
حق آموزش کودکان پناهنده افغان در ایران در پرتو نظام حقوق بینالملل ناظر بر پناهندگی
چکیده فارسی مقاله
آموزش از حقوق اساسی بشر بوده و برای اعمال سایر حقوق، ضروری است. مهاجرین افغان از بزرگترین جمعیتهای پناهجو هستند که از دهه 1980 ناپایداری در خانه، بسیاری از آنان را به ایران رانده است. کودکان آواره و پناهجو به علت آسیبپذیری، حمایت ویژهای را طلب میکنند. با توجه به اینکه تمرکز اسناد و گزارشهای بینالمللی در حوزه حق تحصیل، بر تحقق آموزش ابتدایی رایگان، اجباری و همگانی است، این پرسش قابل طرح است که حق آموزش کودکان پناهنده افغان در ایران در پرتو نظام حقوق بینالملل ناظر بر پناهندگی چگونه قابل تحلیل است؟ یافته ها حاکی از این است که به نظر میرسد برقراری هزینههای اضافی برای تحصیل پناهندگان افغان نه تنها با استاندارد رفتار ملی در تضاد بوده، بلکه موجب نقض تعهد به برقراری آموزش رایگان و همگانی برای کودکان حاضر در ایران خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش،پناهندگی،کودکان افغان،مهاجر غیرقانونی،حقوق بین الملل،
عنوان انگلیسی
The Right to Education for Afghan Refugee Children in Iran in light of the International Asylum System
چکیده انگلیسی مقاله
Education is a fundamental human right and is essential for the exercise of other rights. Afghan refugees are one of the largest refugee populations, and instability at home has driven many of them to Iran since the 1980s. Displaced and asylum-seeking children require special protection due to their vulnerability. Given that the focus of international instruments and reports in the field of the right to education is on the realization of free, compulsory and universal primary education, the question arises as to how the right to education of Afghan refugee children in Iran can be analyzed in the light of the international refugee law system? It seems that imposing additional costs of the education for Afghan refugees not only violates the national standard of conduct, but also violates the commitment to provide free and universal education for children in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش,پناهندگی,کودکان افغان,مهاجر غیرقانونی,حقوق بین الملل
نویسندگان مقاله
مسیح بهنیا |
استادیار گروه حقوق، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بویین زهرا
ساناز محمودیان |
کارشناسی ارشد حقوق بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج
نشانی اینترنتی
https://www.cilamag.ir/article_248979_e8c26a584a418756a5e050ab1a5f1f75.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات