این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت بحران
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۵۷-۶۷
عنوان فارسی
ارائه الگویی برای تدوین و بازنمایی نقشه دانش یک واحد پژوهشی در شرایط بحرانی با رویکرد شناسایی مهار تها و تخصص ها
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به ارائه الگویی برای تدوین و بازنمایی نقشه دانش یک واحد پژوهشی در شرایط بحرانی با رویکرد شناسایی مهارت ها و تخصص ها
می پردازد. برای این کار مباحثی مانند تعاریف نقشه دانش و انواع آن، علت ترسیم نقشه دانش و اصول کلیدی ترسیم آن، طبقه بندی نقشه های دانش،
مزایا و معایب این گونه نقشه ها و موردکاوی های انجام شده بررسی شدند. سپس با تحلیل نقاط قوت و ضعف موردکاوی های یادشده، یک الگوی شش
مرحله ای برای بازنمایی نقشه دانش در یک واحد تحقیقاتی ارائه شد که شامل شش گام 1. تعیین حوزه دانشی 2. شناسایی سرپرستان و مدیران عملیاتی
3. استخراج روابط بین کارکنان و همچنین فرادانش مربوط به افراد 4. استخراج اطلاعات و دانش افراد 5. ترسیم نقشه دانش و 6. فراهم کردن مکانیسم
روزآمدسازی و تحلیل نقاط قوت و ضعف است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شرایط بحرانی،نقشه دانش،الگوی نقشه دانش،بازنمایی نقشه دانش،نقشه سرمایه دانش،
عنوان انگلیسی
Presenting a Model for the Formation and Representation of a Knowledge Map of a Research Unit under Critical Conditions Skills and expertise recognition approach
چکیده انگلیسی مقاله
This paper presents a model for designing and representing a knowledge unit of a research unit in critical situations
with a skill recognition and expertise approach. To do this, topics such as definitions of the map of knowledge
and its types, the reason for mapping knowledge and its key principles of drawing, classification of knowledge maps,
the advantages and disadvantages of such maps and case studies were studied. Then, by analyzing the strengths and
weaknesses of the aforesaid, a six-step model was presented for representing the knowledge map in a research unit
that consists of six steps: 1. identifying the field of knowledge. 2. Identifying supervisors and operational managers.
3. Extracting relationships between employees and also, meta-knowledge about people. 4. Extracting information
and knowledge of people. 5. Drawing up knowledge map. 6. Providing mechanism for updating and analyzing
strengths and weaknesses. The validation of the model was carried out in the form of a question from the experts
familiar with the basics of knowledge management and crisis management, including 9 sample samples available.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شرایط بحرانی,نقشه دانش,الگوی نقشه دانش,بازنمایی نقشه دانش,نقشه سرمایه دانش
نویسندگان مقاله
محمد رضا زاهدی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
مسعود دارابی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر- بازرسی
محمد فرسی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
https://www.joem.ir/article_46988_7e697073982ae7282e9d12118ee6b4ed.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات