این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۳۷-۶۰
عنوان فارسی
ساخت و اعتباریابی مقیاسی جهت سنجش آمادگی سازمانی برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی (مطالعهی موردی: شرکت برق منطقهای فارس)
چکیده فارسی مقاله
یکی از دغدغههای سازمانها، آگاهی از میزان آمادگی برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی است. در پاسخ به این مسئله، پرسشنامهای شامل 48 گویه تدوین شد. شرکت برق منطقهای فارس با 820 نفر کارمند، بهعنوان جامعهی آماری انتخاب شد. نمونهای مشتمل بر 262 نفر از کارکنان آن شرکت با استفاده از روش تصادفی سیستماتیک انتخاب و پرسشنامهی تهیهشده در بین آنها توزیع شد. روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شد و درنهایت 43 گویه بهدست آمد که میتوان از آن در اندازهگیری آمادگی سازمانی برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی استفاده کرد. نتایج نشان داد که شرکت مورد بررسی از نظر فرهنگ سازمانی، سیاستها و رویهها و منابع سازمانی، در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ ولی تجربهی شخصی کارکنان در زمینهی کار با اینترانت اجتماعی پایین است و ساختار سازمانی موجود نیز، ویژگیهای لازم برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی را ندارد. درنهایت بر مبنای یافتههای پژوهش، پیشنهادهایی برای آمادگی بهتر شرکت در پیادهسازی اینترانت اجتماعی مطرح شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آمادگی سازمانی، اینترانت اجتماعی، سازمان 2، وب 2،
عنوان انگلیسی
Scale Development and Validation for Measuring Organizational Readiness in order to Implement Social Intranet (A Study in Fars Regional Electric Company)
چکیده انگلیسی مقاله
One of the organizations’ concerns is their awareness about the degree of readiness for implementing social intranet. In response to this problem, a 48 item questionnaire was developed. Fars Regional Electric Company consisting of 820 human resources was selected as statistical population. By systematic random method, 262 personnel were determined as sample and the developed questionnaire were distributed among them. Construct validity was measured by conformity factor analysis and reliability of questionnaire was measured by Cronbach’s alpha and finally 43 item were confirmed. Results showed that Fars Regional Electric Company enjoys the proper organizational culture, policy and procedure and organizational resource, but personal experience of people in social intranet area is low and organizational structure also doesn't have necessary characteristics for implementation of social intranet. Finally suggestions were introduced for improving company readiness in implementation of social intranet.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Organization 2, organizational readiness, Social Intranet, Web 2
نویسندگان مقاله
حبیبا.. رعنایی کردشولی |
استادیار بخش مدیریت، دانشکدهی اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، ایران
مهدی قهرمانی فرد |
. کارشناس ارشد MBA ـ مدیریت استراتژیک، دانشگاه شیراز ، ایران
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_30050_7c7c6508a77f78601176faab8c508922.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات