این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز
، جلد ۲۸، شماره ۱۱۹، صفحات ۲۹-۶۰
عنوان فارسی
دیپلماسی عمومی ترکیه در مناطق پیرامونی: از فضای سایبر تا برندسازی
چکیده فارسی مقاله
استفاده از دیپلماسی همواره برای قدرتهای بزرگ و منطقهای بهمنظور تأثیرگذاری بر کشورهای دیگر مهم بوده است. در این میان دیپلماسی عمومی به دلیل ماهیت پویا و متحول خود یکی از پرکاربردترین انواع دیپلماسی شناخته میشود. جمهوری ترکیه در دهه اخیر بهطور رسمی به این قلمرو وارد
شده است و با اتکا به ظرفیت خود، تلاش نموده تا در مناطق پیرامونی به اثرگذاری موردنظر دست یابد. سؤال این مقاله آن است که «دیپلماسی عمومی ترکیه در مناطق پیرامونی بر چه ابزارهایی استوار بوده است؟» میباشد. فرضیه بدین صورت طراحی شده است که ترکیه به طور ویژه از 2010 به بعد با اولویتبندی زمانی در کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت از ابزارهای دیپلماسی عمومی متعددی استفاده کرده است. این کشور از ظرفیتهای رسانهای و سایبری در کوتاهمدت؛ از روابط مردمی، شرکتها، سمنها و دیاسپورا در میانمدت؛ و از دیپلماسی فرهنگی و برند سازی در بلندمدت بهره برده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ترکیه،دیپلماسیعمومی،ابزار دیپلماسیعمومی،نهادهای دیپلماسیعمومی،سیاست خارجی،
عنوان انگلیسی
Turkey’s Public Diplomacy in Peripheral Areas: From Cyber Space to Branding
چکیده انگلیسی مقاله
Using diplomacy has been always of great significance for great and regional powers in order to affect other countries. Meanwhile, public diplomacy is considered as one of the most practical types of diplomacy due to its dynamic and transforming nature. In the last decade, the Republic of Turkey has entered into the sphere and tried, on the basis of his capabilities, to promote its influence in peripheral areas. The main purpose of the present paper is to address this question: “what are the means and basis of Turkey’s public diplomacy in the peripheral areas?” The hypothesis of the research states that Turkey, especially from 2010 inwards, has used a variety of its public diplomacy tools with regards to short, medium, and long term priorities. This country has exploited its media and cyber capacities for short-term, its public relations, companies, NGOs and diaspora for medium-term, and its cultural and branding diplomacy for long-term priorities. .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ترکیه,دیپلماسیعمومی,ابزار دیپلماسیعمومی,نهادهای دیپلماسیعمومی,سیاست خارجی
نویسندگان مقاله
محمد عرف |
کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سید یوسف قرشی |
استادیار گروه علوم سیاسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
نشانی اینترنتی
http://ca.ipisjournals.ir/article_700768_64c97f944bfc4f3da4298d5eb25ad739.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات