این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز، جلد ۲۶، شماره ۱۱۰، صفحات ۳۹-۷۶

عنوان فارسی الگوی بازاریابی دیجیتال هوشمند برای توسعه صادرات فناوری برتر ایران در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز
چکیده فارسی مقاله الگوهای مختلف توسعه صادرات بر حسب ویژگی‌‌های کشور مبدا و مقصد، نوع کالا، روابط، تسهیل کننده‌‌ها و محدود کننده‌ها است. بازاریابی رکن اساسی فروش و صادرات بوده و بازاریابی دیجیتال با استفاده از ابزارها و کانال‌‌های دیجیتالی، شیوه‌‌‌های سنتی بازاریابی را متحول و حصول اهداف آن را  تسریع و تسهیل نموده است. بسیاری از مؤلفه‌‌‌های بازاریابی مستلزم ثبات محیطی و قابلیت پیش بینی است، اما برخی به علت پیچیدگی محیطی با ابزارهای هوشمند سازی قابلیت بهینه شدن دارند. از سوی دیگر، نفوذ و تقویت حضور در بازار منطقه آسیای مرکزی و قفقاز به خصوص فناوری برتر با قابلیت رشد سریع مصرف، مستلزم به کارگیری ابزارهای جدید است. اما آیا ابزارهای هوشمند سازی همانند هوش مصنوعی بازاریابی دیجیتال، می‌توانند هدف توسعه صادرات فناوری برتر را در این منطقه تسریع و تسهیل نمایند؟ متغیرهای آن کدام هستند؟در این تحقیق 10 مؤلفه با قابلیت رفع این چالش شناسایی شد؛ ابزارهای بازاریابی دیجیتال هوشمند، مصرف کنندگان، تحلیل، مفاهیم، برنامه‌‌‌های کاربردی، ارتباطات، تجارت الکترونیک، مشارکت هوشمند در تولید دانش و معاملات هوشمند همراه با امنیت سایبری. بر اساس الگو سازی ساختاری تفسیری  این تحقیق کاربردی از طریق روش‌‌‌های استقرایی، علمی‌و ترکیبی در پارادایمی‌عملگرا الگو 5 سطحی و ماتریس 4 طبقه برای 30متغیر موثر را شناسایی و طبقه بندی نمود. مهم‌ترین آن مؤلفه آنالیز هوشمند بوده و مشخص شد دانش و ارتباطات هوشمند، امنیت دیجیتال بالاترین قابلیت رشد الگوی توسعه صادرات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز را دارا است.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی دیجیتال،بازاریابی دیجیتال هوشمند،توسعه صادرات،فناوری برتر،آسیای مرکزی و قفقاز و الگو سازی ساختاری- تفسیری،

عنوان انگلیسی Smart Digital Marketing Model (SDMM) for Developing Iran's High-Tech Exports in Central Asia and the Caucasus
چکیده انگلیسی مقاله Different developed export Models are based on the characteristics of the country of origin and destination, type of goods, relationships, facilitators and restrictions identified. Marketing is based on sales and exports, and digital marketing, using digital tools and channels, has transformed traditional marketing methods and accelerated and facilitated the achievement of its goals. Many variables of marketing require environmental stability and predictability, but some,due to their environmental complexity, can be optimized with smart tools. On the other hand, influence and strengthening presence in the market in Central Asia and the Caucasus, especially in high-tech, and fast-growing technology, require the use of new tools. So, can smart tools such as digital marketing, artificial intelligence, facilitate the exports target of high-tech? What are the variables? In this study, 10 components were identified that can meet this challenge: smart digital marketing tools, smart consumers, smart analysis, smart concepts, smart APPs, smart communications, smart-commerce, smart participation in knowledge production and smart transactions as well as cyber security. Based on interpretive structural modeling, this applied research identified and classified a 5-level model and a 4-sectorMICMAC matrix for 30 effective variables through inductive, scientific, and hybrid methods in paradigm-pragmatism. The most important component is smart intelligent analysis and it was found that the components of smart knowledge, smart communication, cyber security have the highest potential of growth in the export development model for Central Asia and the Caucasus for planning and decision making.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی دیجیتال,بازاریابی دیجیتال هوشمند,توسعه صادرات,فناوری برتر,آسیای مرکزی و قفقاز و الگو سازی ساختاری- تفسیری

نویسندگان مقاله محسن پاک پرور |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

محمد محمودی‌ میمند |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

میرزا‌حسن حسینی |
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://ca.ipisjournals.ir/article_241656_687ac9f5a2c6ab061964e6e5db4e55c1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات