این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۱۲، شماره ۳۹، صفحات ۱۴۱-۱۵۳
عنوان فارسی
اعتباریابی مدل مهارتهای حرفهای در معلمان زبان انگلیسی ایرانی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
این مطالعه با هدف اعتبارسنجی مدل سنجش مهارت های حرفهای در معلمان ایرانی زبان انگلیسی انجام شده است.
روش پژوهش:
روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود و گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس مدل توسعه یافته تهیه شده بود، انجام شد. نمونه مورد بررسی شامل 300 نفر از معلمان زن و مرد (184 زن و 116 مرد) بود که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و به صورت آنلاین پرسشنامه را تکمیل کردند. روایی پرسشنامه با استفاده از روشهای محتوایی و تحلیل عامل تأییدی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت.
یافتهها:
یافتهها مؤید آن بود که مدل توسعه یافته و پرسشنامه حاصل از آن از پایایی و روایی قابل قبولی برخوردار است.
نتیجهگیری:
مدل مهارتهای حرفهای میتواند جهت سنجش مهارتهای حرفهای معلمان زبان انگلیسی داخل کشور به کار گرفته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارتهای حرفهای،معلمان،آموزش زبان انگلیسی،اعتباریابی، روایی و پایایی،
عنوان انگلیسی
Validation of the Model of Professional Skills in Iranian English Teachers
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The aim of this study was to validate the designed model by the authors to measure professional skills in Iranian English teachers.
Methods:
Adopting a descriptive-correlational research method, a researcher-made questionnaire based on the developed model was used to collecting data. The sample consisted of 300 teachers (184 females and 116 males) who were selected using the available sampling method and completed the questionnaire online. The validity of the questionnaire was assessed using content validity and confirmatory factor analysis. The reliability was assessed using Cronbach's alpha coefficient.
Results:
The findings confirmed that the developed model and the resulting questionnaire have acceptable reliability and validity
Conclusion:
the model of professional skills can be used to assess the professional skills of teachers
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مهارتهای حرفهای,معلمان,آموزش زبان انگلیسی,اعتباریابی, روایی و پایایی
نویسندگان مقاله
مطهره معین وزیری |
دانشجو دکتری ، گروه زبان انگلیسی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
شهرام افراز |
استادیار ، گروه زبان انگلیسی ، واحد قشم ، دانشگاه آزاد اسلامی ، قشم ، ایران
فرهاد فهندژ |
استادیار ، گروه زبان انگلیسی ، واحد بندرلنگه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بندرلنگه ، ایران
نشانی اینترنتی
https://jresearch.sanjesh.org/article_697963_dd7a8eaf3b009d3721596c7ed9a88651.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات