این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۷۱-۹۲
عنوان فارسی
مروری بر کاربرد های هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در آموزش
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هوش مصنوعی(AI) اکنون جزئی از زندگی همه افراد شده است. تقریباً در همه جنبه های زندگی بشر از جمله آموزش نفوذ کرده و به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شده است. فناوری واقعیت مجازی(VR) یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی است. با ترکیب این دو می توان برنامه ها و بازی هایی تولید کرد که مباحث علمی، روند یادگیری و درک بهتر موضوعات آموزشی را تسهیل نمود. AI وVR قادر به ایجاد دقیق ترین سناریو ها و شبیه سازی های ممکن است که مرز زمان و مکان آموزشی را از بین برده و ارزش حداکثری آموزش را منعکس می کند. هوش مصنوعی کاربرد های زیادی در آموزش دارد که این کاربرد ها با توجه به هدف که کمک به دانش آموز، معلم یا موسسه آموزشی است عملکرد متفاوتی خواهد داشت. مطالعه مروری حاضر با هدف تجزیه و تحلیل کاربردهای هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در آموزش و یادگیری است و از مزایا، معایبAI وVR و چالش های ادغام این دو فناوری در آموزش بحث می کند همچنین اهمیت باور های شناختی و چگونگی ایجاد اشتیاق و تمایل به یادگیری برای استفاده از این فناوری ها را مورد بحث قرار می دهد و این یک تصویر کلی از نقش آینده. AI و VR در سیستم آموزشی ارائه می کند.
نتیجه گیری:
به طور کلی، کاربرد هوش مصنوعی در زمینه آموزش به طور مداوم در حال گسترش و تعمیق است و ظهور مفاهیم جدید، روش های جدید و ایده های جدید قطعاً تأثیر بسزایی در اصلاح صنعت آموزش خواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش مصنوعی(AI)،واقعیت مجازی(VR)،آموزش و پرورش،فناوری،
عنوان انگلیسی
An Overview of the Applications of Artificial Intelligence and Virtual Reality in Education
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
Nowadays, artificial intelligence (AI) has become part of everyone's life. It has almost impacted all aspects of human life, including education and has become an important global topic. Virtual reality (VR) is one of the most beneficial tools for implementing AI in education. By combining these two technologies, programs and games can be produced to facilitate the process of students' learning and understanding of scientific concepts. AI and VR can create the most accurate scenarios and simulations to provide an influential education and eliminate the boundaries of time and place in front of learning. The applications of AI in education and its tasks are different according to the target which can be student, instructor or institution. The present review aims to analyze the integration of AI and VR in education and discuss the advantages and disadvantages of the integration. Furthermore, the challenges of the integration, the importance of cognitive beliefs and how to create a passion for learning through using these technologies are discussed.
Results:
Therefore, the paper provides an overview of the AI and VR roles in education.
Conclusion:
In conclusion, the application of AI and VR in education is continuously expanding and by employing new concepts, new methods and new approaches, education will have significantly improved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هوش مصنوعی(AI),واقعیت مجازی(VR),آموزش و پرورش,فناوری
نویسندگان مقاله
مصطفی ظفری |
کارشناس ارشد مهندسی سیستم های اطلاعات جغرافیایی گروه مهندسی نقشه برداری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ایران
علی اسماعیلی |
استادیار گروه مهندسی نقشه برداری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ایران
ابوالقاسم صادقی نیارکی |
استادیار گروه علوم کامپیوتر و مهندسی و تقارب مهندسی برای هواپیماهای بدون سرنشین دانشگاه سجونگ سئول 143-747 کره
نشانی اینترنتی
https://jresearch.sanjesh.org/article_251559_39db3f1faf39e2c3042d2753923db077.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات