این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۱۰، شماره ۳۰، صفحات ۷۳-۱۰۰
عنوان فارسی
شناسایی ملاکهای ارزشیابی رفتارهای آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه: مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای این پژوهش، تدوین چارچوبی زمینهمند از بایستههای رفتاری اعضای هیئت علمی دانشگاه از طریق کشف مضامین و فرامضامینِ نقشهای آموزشی ایشان بوده است. روش پژوهش، پدیدارشناسی و میدان پژوهش، دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در رشتههای علوم انسانی بودهاند. نمونهگیری هدفمند از نوع حداکثر اختلاف صورت پذیرفت. گردآوری دادهها به وسیله فن مصاحبه نیمهساختاریافته با مشارکتکنندگان انجام گرفت تا نهایتاً در سیودومین مصاحبه، اشباع حاصل شد. تحلیل دادهها به شیوه کلایزی نشان داد که چارچوبِ رفتارهای آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه از دید دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشتمل بر 15 مضمون و 5 فرامضمون شامل خبرگی آموزشی، مربیگری، ارزیابی عادلانه، توانمندسازی و پاسخگویی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتارهای نقش آموزشی،رویکرد ذینفعمدار،خبرگی آموزشی،مربیگری،ارزیابی عادلانه،توانمندسازی،پاسخگویی،
عنوان انگلیسی
Identifying Evaluation Criteria of University Faculty Members’ Teaching Behaviors: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to develop a contextual framework for the behavioral requirements of university faculty members by exploring the themes and meta-themes of their teaching roles. The research method was phenomenology and the research field were students of postgraduate courses in the humanities at Ferdowsi University of Mashhad. The purposive sampling of maximum variation type was performed. Data collection was done by semi-structured interviewing technique with participants and finally saturated in thirty-two interviews. The results of the data analysis by Colaizzi's method showed that the framework of teaching behaviors of faculty members from the viewpoint of postgraduate students has 15 thematic and 5 meta-thematic including teaching expertise, coaching, fair assessment, empowerment and accountability
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رفتارهای نقش آموزشی,رویکرد ذینفعمدار,خبرگی آموزشی,مربیگری,ارزیابی عادلانه,توانمندسازی,پاسخگویی
نویسندگان مقاله
سید مجتبی هاشمیان |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد
مجتبی پورسلیمی |
دکتری مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد
لیلا طباخیان |
کارشناس ارشد مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد
صدیقه براتی گلخندان |
کارشناس ارشد مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
نشانی اینترنتی
https://jresearch.sanjesh.org/article_44340_f220913ec2853a0ac6886caa2d6cff20.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات