این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۱۱۳-۱۴۲
عنوان فارسی
طراحی مدل اشتیاق کاری اعضای هیأتعلمی دانشگاه
چکیده فارسی مقاله
امروزه اشتیاق کاری کارکنان بهمنزله یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر بهبود بهرهوری و عملکرد، بیشازپیش مورد توجه سازمانهای پیشرو قرار گرفته است. بااینحال، جای خالی توجه به اشتیاق کاری استادان دانشگاه، بهعنوان یکی از مهمترین کنشگران دانشگاه بسیار محسوس است. دراینخصوص ارائه مدلی از وضع موجودِ اشتیاق کاری استادان مشتاق دانشگاههای ایران، میتواند زمینهساز توجه به این مهم و انجام اقدامات لازم برای بهبود آن باشد و حرکت دانشگاهها به سمت وضع مطلوب را تسهیل و تسریع نماید. هدف از این پژوهش که به شیوه کیفی انجام شده است، طراحی مدل اشتیاق کاری اعضای هیئتعلمی دانشگاههای ایران است. بدینمنظور نمونهگیری به شیوه نظری انجام شد، پژوهشگران با مصاحبههای نیمهساختاریافته دادهها را از استادان مشتاق دانشگاهها، گردآوری نموده و به تحلیل مصاحبهها با راهبرد نظریهپردازی دادهبنیاد، رویکرد ساختگرای چارمز پرداختند. درنهایت مدلی از وضع موجود اشتیاق کاری استادان مشتاق ارائه و برای بهبود، سازوکارهایی پیشنهاد شد تا با حضور استادان پرشور و مشتاق، دانشجویانی مشتاقتر داشته باشیم و درراستای رسیدن به وضع مطلوب گام برداریم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل اشتیاق کاری،استادان دانشگاه،تجربه کاری،پویاییهای منفی،نظریهپردازی داده بنیاد ساختگرا،
عنوان انگلیسی
Designing a Model of Faculty Members Work Engagement
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, employee engagement as one of the most important factors affecting productivity and performance, has been increasingly considered by leading organizations. However, the lack of attention paid to work engagement of faculty members as major actors at universities is very noticeable. In this respect, presenting a model on the current state of faculty members’ work engagement at Iranian universities can pave the way for taking necessary measures for its improvement and can facilitate universities’ movement to a desirable state. This qualitative research aims to design a model on faculty members’ work engagement. To this end, a theoretical sampling was conducted. The researchers collected data via semi structured interviews from the highly engaged faculty members and analyzed them with Charmaz constructivist grounded theory approach. Finally, a model on the current state of faculty members’ work engagement was presented. Additionally, some suggestions were put forth so that in the presence of highly engaged faculty members can we have more highly engaged students and be able to take long leaps to reach the desired state.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدل اشتیاق کاری,استادان دانشگاه,تجربه کاری,پویاییهای منفی,نظریهپردازی داده بنیاد ساختگرا
نویسندگان مقاله
افسانه دهقانپور فراشاه |
دانشآموخته دکتری مدیریت دولتی، مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
علی اصغر پورعزت |
استاد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
آرین قلی پور |
استاد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
رضا واعظی |
استاد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://obs.sinaweb.net/article_247654_6736207c4d230761fedae7e19d7ad6f8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات