این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۲۲۴-۲۵۱
عنوان فارسی
الگوی طرح واره ای شناسایی فرصتهای کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
برتری نسبی کارآفرینان در شناسایی فرصتهای کارآفرینانه یک فرض دیرینه در مطالعات کارآفرینی است. اما دلیل وجود آن و نحوه ایجاد آن هنوز سؤالبرانگیز بوده و تحت نظریهپردازی میباشد و جریانی از مطالعات کارآفرینی را شکل داده است. مطالعه کیفی، اکتشافی و استقرایی حاضر ازطریق پاسخدادن به سؤالات یادشده به این جریان میپیوندد و آن را توسعه میدهد. این مقاله که برمبنای روش پدیدارشناسی به نگارش درآمده است، ازطریق شناسایی و معرفی 7 طرحواره کارآفرینانه به چرایی این برتری پاسخ میدهد و مدلی ذهنی را شناسایی و ترسیم مینماید که طی 2 مرحله و 16 فرایند چگونگی این برتری در شناسایی فرصتهای کارآفرینانه را تشریح میکند. این مقاله با ارائه پیشنهاداتی نوآورانه سعی میکند زمینه انجام پژوهشهای آتی در این حوزه را فراهم نماید و مشارکت کارآفرینی و علوم شناختی و بهطور اخص زبانشناسی شناختی را توسعه دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شناسایی فرصت،کارآفرینی،مدل،طرح واره تصویری،
عنوان انگلیسی
Schematic Model for Identifying Entrepreneurial Opportunities
چکیده انگلیسی مقاله
The relative superiority of entrepreneurs in identifying entrepreneurial opportunities is a longstanding assumption in entrepreneurship studies. But the reason for its existence and how it came into being is still questionable and is under theorized and has formed a stream of entrepreneurial studies. The present qualitative, exploratory and inductive study joins this stream and expands it by answering mentioned questions. This article, which is based on the phenomenological method, answers the reason for this superiority by identifying and introducing seven entrepreneurial schemas and identifies and draws a mental model that explains the way this superiority applies in identifying entrepreneurial opportunities in two steps and 16 processes. This article tries to provide a framework for future research in this field by providing innovative suggestions and develop the participation of entrepreneurship and cognitive sciences, especially cognitive linguistics.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شناسایی فرصت,کارآفرینی,مدل,طرح واره تصویری
نویسندگان مقاله
نادر غنی زاده |
کاندیدای دکترا ، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران
محمد حسن مبارکی |
دانشیار ، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران
رضا نیلی پور |
استاد و رئیس گروه گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
علی مبینی دهکردی |
دانشیار ، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران
جهانگیر یداللهی فارسی |
دانشیار ، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://obs.sinaweb.net/article_239475_bc9cc5bd09890a26c87c8f891b139545.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات