این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱۷۱-۱۹۰
عنوان فارسی
بررسی نقش میانجی فنون تصویرپردازی ذهنی دیگران در تأثیر جو سازمانی بر ادراک از عدالت سازمانی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی فنون تصویرپردازی ذهنی دیگران در تأثیر جو سازمانی بر ادراک از عدالت سازمانی در یکی از سازمانهای رسانهای نوشتاری شهر تهران صورت گرفت. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان سازمان رسانهای موردنظر در شهر تهران است (365 نفر) و نمونه آماری شامل 172 نفر بوده که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همچنین برای جمعآوری دادهها از سه پرسشنامه استاندارد جو سازمانی لیتوین و استرینجر، پرسشنامه فنون مدیریت تصویرپردازی بولینو و ترنلی و پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف و مورمن استفاده شد. درنهایت دادههای پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد، جو سازمانی بر ادراک از عدالت سازمانی و بهکارگیری فنون مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران تأثیر دارد و همچنین بهکارگیری فنون مدیریت تصویرپردازی بر ادراک از عدالت سازمانی اثر دارد و در تأثیر جو سازمانی بر ادراک از عدالت سازمانی نقش میانجی ایفا میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جو سازمانی،فنون مدیریت تصویرپردازی،عدالت سازمانی،سازمانهای رسانهای،
عنوان انگلیسی
Investigating the Mediating Role of Impression Management Techniques as Mediator in in the Effect of Organizational Climate on Perception of Organizational Justice
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to investigate the mediating role of impression management techniques in the effect of organizational climate on the perception of organizational justice in one of the writing media organizations in Tehran. This study is applied and descriptive-correlational in terms of objective and method, respectively. The research population includes all employees of the media organization in Tehran (365 subjects) and the statistical sample included 172 subjects who were selected by simple random sampling method. Three standardized questionnaires were used to collect date: Litwin and Stringer organizational climate questionnaire, Bolino and Turnley imagery management techniques questionnaire, and Niehoff and Moorman organizational justice questionnaire. The research data were analyzed using structural equation modeling technique. The results showed that organizational climate affects the perception of organizational justice and the use of impression management techniques and also use of impression management techniques has an effect on the perception of organizational justice and plays a mediating role in the effect of organizational climate on perception of organizational justice. s
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جو سازمانی,فنون مدیریت تصویرپردازی,عدالت سازمانی,سازمانهای رسانهای
نویسندگان مقاله
حسین دامغانیان |
دانشیار، رفتار سازمانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
بنفشه فتوت |
دکتری مدیریت رفتاری، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سهیلا فراهانی |
استادیار و عضو هیئتعلمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران، ایران.
حمید بورقانی فراهانی |
مربی، جامعهشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی اراک. اراک، ایران.
نشانی اینترنتی
https://obs.sinaweb.net/article_44651_96e906df8442af22b36c934bd96a8d4b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات