این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Iranian Economic Review
، جلد ۲۷، شماره ۴، صفحات ۱۴۳۹-۱۴۶۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Social Capital and Economic Performance for Small and Medium Firms: The Importance of Entrepreneurship Experience and Relationships
چکیده انگلیسی مقاله
This work analyzes the networks of personal, institutional, associative, and professional relationships in which the entrepreneur is involved and the resources that are integrated into them, and it proposes that social capital resources are determinants of the performance of his business. The effect of social capital resources is moderated by the experience of the entrepreneur. A questionnaire survey and a quota sample of 310 small and medium-sized enterprises in Tunisia were used to test the proposed hypotheses during the period from May to December 2019. The results show that economic performance is positively influenced by the resources of the institutional and professional network than through other resources. However, in the sector, the experience of the entrepreneur reinforces the impact of institutional and professional resources.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Entrepreneur, Experience, Networks, Relationship, Resource, Social capital
نویسندگان مقاله
Mohmed Taher Kraima |
Faculty of Economics and Management of Sfax, Department of Finance, University of Sfax, Sfax3029, Tunisia
نشانی اینترنتی
https://ier.ut.ac.ir/article_94944_6eabe9d66b59cad9e04948dc2ee17da7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات