این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۷، شماره ۳۱، صفحات ۱۵۷-۱۷۱
عنوان فارسی
L’approche de la pragmatique dans la didactique de FLE, à travers une analyse comparative des prépositions française et persane « dans » et « [dar]»
چکیده فارسی مقاله
چکیده
حرف اضافه به عنوان یک رابطی می باشد که یک عنصر اسمی، یک اسم یا مصدری را وارد می کند (Martin, 2017, p.127). هدف از این پژوهش، ارائه یک تحلیل عملگرایانه تطبیقی از حروف اضافه فرانسوی و فارسی «dans» و [در] در کاربردهای مختلف به ویژه در کاردبرد مکانی و زمانی است.
در این تحقیق، هدف، انجام یک مطالعه تطبیقی فرانسوی-فارسی بین عملکرد حرف اضافه «در» برای شکلگیری نحو حرف اضافه، به منظور نشان دادن واگراییها و همگراییها است. بنابراین، تلاش خواهیم کرد تا محدودههای متنوعی مانند مکان و زمان حرف اضافه « dans » و همتای فارسی آن [در ] را نشان دهیم.
برای دستیابی به این هدف، سعی می شود با استفاده از مثال هایی در هر دو زبان، عملکرد حرف اضافه [در ] در زبان فارسی را در مقایسه با حرف اضافه « dans » در زبان فرانسوی برجسته کنیم. انتخاب یک رویکرد تطبیقی با این واقعیت توجیه میشود که چنین رویکردی یک مزیت آموزشی ارائه میدهد: زبانآموزان ایرانی زبان فرانسه منبعی خواهند یافت تا بررسی کنند که آیا این حرف اضافه « dans » با حرف اضافه فارسی [در ] مطابقت دارد و اگر نه، در چه زمینه هایی با همدیگر تفاوت دارند.
نتایج نشان میدهد که در مواردی که بیانگر مقیاس مکانی باشند شباهتهایی دارند، اما در مقیاس زمانی و مقیاس بُعد واگراییهایی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
رویکرد عملگرایانه در اموزش فرانسه، از خلال تحلیل مقایسه ای حروف اضافه [در] و "dans"
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
pré, position, gamme temporelle, spatialité,, é, tude pragmatique, é, tude comparative
نویسندگان مقاله
Razieh - Sadeghpour |
Professeur adoint du département de français de l'université d&#
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_16876_a858beeecbb7cf1fb37522f06b72b6d3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات