این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۵۲۵-۵۳۶
عنوان فارسی
تبیین تجربه دانشجویان کارشناسی از گراند راند پرستاری: آنالیز محتوای قراردادی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
گراند راند های پرستاری یکی از عوامل بالقوه برای ارائه
شواهد به روز، به پرستاران و دانشجویان پرستاری و استفاده آن در بالین بیمار می باشد. شناسایی زوایای پیدا و پنهان این تجربه می
تواند به ارتقای این رویکرد کمک شایانی کند، برهمین اساس مطالعه حاضر با هدف تبیین تجربه دانشجویان کارشناسی پرستاری از گراندراند انجام شده است.
روش بررسی:
مطالعه حاضر بخشی از یک مطالعه کیفی با رویکرد ترکیبی مداخلهای متوالی اکتشافی است که با کمک آنالیز محتوای قراردادی در سال 1400-1402 انجام شده است. بدین منظور 25 دانشجو کارشناسی پرستاری ترم 7 که در بخش
های مراقبت ویژه تجربه کارورزی به شیوه گراندراند را داشتند، به صورت هدفمند، وارد مطالعه شدند. با کمک مصاحبه های نیمه ساختارمند، عمیق و چهره به چهره با میانگین 40 تا 60 دقیقه تجربه این شرکت کنندگان استخراج و پس از ضبط و پیاده سازی با کمک رویکرد گرانهایم و لاندمن تجزیه و تحلیل شدند.
نتایج
:
میانگین سنی این دانشجویان 10.8
±
21.3 سال بود. از مجموع 25 مصاحبه انجام شده با شرکتکنندگان 423 کد اولیه استخراج شد. بعد از ادغام کدهایی که قرابت محتوایی و معنایی داشتند، سه طبقه اصلی هدفمندی کارورزی، خروج از آموزش جزیره
ای و چالش
های درک شده، با 9 زیرطبقه ظاهر شد.
نتیجهگیری
:
از آنجایی که مشارکتکنندگان در مطالعه در این زمینه ادعا داشتند که با کمک این رویکرد آموزش در بالین هدفمند شده و در واقع آنها با رویکرد جدیدی در آموزش مواجه میشوند پس باید در شناسایی این رویکرد گام برداشته و سعی در رفع چالش
های این رویکرد شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشجویان پرستاری، گراندراند پرستاری، مطالعه کیفی، آنالیز محتوا
عنوان انگلیسی
Exploring the Experience of Undergraduate Students from Nursing Grand Round: A Conventional Content Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Nursing grand rounds are one of the potential factors for providing up-to-date evidence to nurses and nursing students and their use at the patient's bedside. Identifying the visible and hidden angles of this experience can help to improve this approach. Based on this, this study was exploring the experience of undergraduate nursing students from Grand Round.
Methods:
This study is part of a qualitative study with an exploratory sequential interventional combined approach that was conducted with the help of conventional content analysis. For this purpose, 25 undergraduate nursing students of the 7th semester, who had internship experience in intensive care units in the Grand Round method, were purposefully included in the study. Then, with the help of semi-structured, in-depth, and face-to-face interviews with an average of 40 to 60 minutes, the experiences of these participants were extracted and after recording and implementation, they were analyzed with the help of Granheim and Lundman's approach.
Results:
The mean± SD age of these students was 21.3 ± 10.8 years. From a total of 25 interviews conducted with the participants, 423 primary codes were extracted. After merging the codes that had similar content and meaning, three main categories of internship purposefulness, withdrawal from island education and perceived challenges appeared with 9 subcategories.
Conclusion:
Since the participants in the study claimed that with the help of this approach, education at the bedside is targeted and in fact, they are faced with a new approach in education, it is necessary to take steps to identify this approach and try to solve the challenge of this approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
nursing students, Nursing Grand Round, qualitative study, content analysis
نویسندگان مقاله
محمد جوادی نژاد | Mohammad Javadinejad
Tehran University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی تهران
فاطمه بهرام نژاد | Fatemeh Bahramnezhad
Tehran University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی تهران
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-831-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پرستاری
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات