این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۵۸۰-۵۹۴

عنوان فارسی مقایسه میزان رضایتمندی دانشجویان از برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی در دانشکده پیراپزشکی و بهداشت شهرستان فردوس
چکیده فارسی مقاله مقدمه: آزمون‌ها یکی از روش‌هایی هستند که در دانشگاه‌ها برای سنجش و ارزیابی آموخته‌های دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند. آزمون‌های الکترونیکی و سنتی، نقاط قوت و ضعف منحصر به خود را دارند. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی مقایسه‌ای دو روش برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی از دیدگاه دانشجویان در دانشکده پیراپزشکی و بهداشت شهرستان فردوس می‌باشد.
روش بررسی: پژوهش حاضر به صورت مقطعی- تحلیلی انجام گردید. برای این تحقیق 201 دانشجو شرکت داشتند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته‌ای که روایی و پایایی 74/0 آن مورد تأیید صاحب نظران قرارگرفت، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار STATA نسخه 13و بهره گیری از روش‌های توصیفی و تحلیلی آماری مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند.
نتایج: نتایج حاصل از این مطالعه نشان‌داد که بین رضایتمندی دانشجویان از آزمون سنتی و الکترونیکی تفاوت معنی داری وجود دارد (P<0/05). و رضایت از آزمون‌های سنتی بیشتر از الکترونیکی است. همچنین ارتباط معنی داری بین سطح رضایت دانشجویان  با ترم تحصیلی در آزمون‌های سنتی  وجود دارد (P<0/05) بطوری که میانگین سطح رضایت  دانشجویان ترم‌های بالاتر بیشتراست.
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های حاصل از مطالعه، رضایتمندی دانشجویان از آزمون سنتی بیشتر از آزمون الکترونیکی بوده‌است لذا پیشنهاد می‌گردد، مؤسسات آموزشی، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت کسب رضایت دانشجویان از آزمون‌های الکترونیکی و رفع مشکلات این آزمون‌ها انجام ‌دهند.

 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایتمندی، آزمون الکترونیکی، آزمون سنتی، دیدگاه دانشجویان

عنوان انگلیسی Comparison of Students&#039; Satisfaction with Holding Electronic and Traditional Exams in Ferdows City Paramedical and Health Faculty
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Tests are one of the methods used in universities to measure and evaluate students' learning. Electronic and traditional tests have their unique strengths and weaknesses. Therefore, the purpose of this research is to compare two methods of holding electronic and conventional tests from the perspective of students in the Ferdows Health and Para Medical School.
Method: The current research was carried out in a cross-sectional-analytical way. 201 students were questioned for this research. In order to collect information, a researcher-made questionnaire was used. Its reliability is approved by experts and validity is measured by Kronbakh Alpha74%. Data were analyzed using STATA version 13 software and using descriptive and analytical methods.
Results: The results showed that there was a significant difference between students' satisfaction with traditional and electronic tests (P < 0.05). And traditional tests satisfaction was more than electronic ones. Also, there was a significant relationship between students' satisfaction level and the academic semester in traditional exams (P < 0.05) so the average level of satisfaction of students in higher semesters is higher.
Conclusion: Based on the study findings, students' satisfaction with the traditional test is more than the electronic test, so it is suggested that educational institutions take the necessary measures and plans in order to obtain satisfaction from students with the electronic tests and solve the problems of these tests.
 satisfaction, electronic exam, traditional exam, students' point of view, Remote E-exams
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله satisfaction, electronic exam, traditional exam, students&apos, point of view, Remote E-exams

نویسندگان مقاله الهه صیادمحمدی | Elahe Sayyad Mohammadi
B.Sc. of Health Information Technology, Ferdows school of Paramedical and Health, Department of Health Information Technology, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran
دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس، گروه فناوری اطلاعات سلامت،دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.

فاطمه بهادر | Fatemeh Bahador
Ph. D Student of Health Information Management, School of Allied Medical Sciences ,Department of Health Information Management, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده پیراپزشکی، گروه مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، تهران، ایران

اعظم صباحی | Azam Sabahi
Assistant Professor of Health Information Management, Ferdows School of Health and Allied Medical Sciences, Department of Health Information Technology, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran
4- استادیار، مدیریت اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس، گروه فناوری اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ایران

پرویز معروضی | Parviz Marouzi
Assistant Professor of Biostatistics, School of Paramedical Sciences, Department of Health Information Technology, Refractive Errors Research Center, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
دانشکده علوم پیراپزشکی، گروه فناوری اطلاعات سلامت، مرکز تحقیقات عیوب انکساری چشم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1380-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات