این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۱، شماره ۱۲۱، صفحات ۵۵-۷۲
عنوان فارسی
تاثیر سرمایه اجتماعی داخلی، تعهد و تجربه صادراتی بر عملکرد بینالمللی با تاکید بر میانجیگری یادگیری و همسویی بینالمللی (مورد مطالعه: شرکتهای دارویی فعال در صادرات)
چکیده فارسی مقاله
در جهان متلاطم و رقابتی امروز، بقا و گسترش شرکتها در گرو موفقیت آنها در بازارهای بینالمللی است. با توجه به توسعه اخیر صنعت دارو در کشور از یک سو و اهمیت صادرات غیر نفتی برای رشد اقتصادی از سوی دیگر، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی داخلی، تعهد و تجربه صادراتی بر عملکرد بینالمللی با نقش میانجی یادگیری و همسویی بینالمللی در بخش دارویی صورت گرفت. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران وکارشناسان شرکتهای دارویی فعال در صادرات بوده است که حداقل حجم نمونه با روش کلاین (2005)، 200 نفر تعیین و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادههای پژوهش پرسشنامه استاندارد بود. در نهایت 378 پرسشنامه کامل از 30 شرکت دارویی فعال در صادرات جمعآوری شد. یافتههای حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری، با نرمافزار اسمارت پیالاس، نشان داد سرمایه اجتماعی داخلی تاثیر معنیداری بر عملکرد بینالمللی ندارد. در ادامه مشخص شد تعهد صادراتی از طریق نقش میانجی یادگیری و همسویی بینالمللی بر عملکرد بینالمللی تاثیر دارد. همچنین تاثیر تجربه صادراتی بر عملکرد بینالمللی از طریق نقش میانجی یادگیری و همسویی بینالمللی تایید شد. بر این اساس لازم است مدیران صنایع دارویی با تاکید بر ارزش منابع درونبنگاهی، توسعه دانش جدید در مورد بازارهای بینالمللی و توسعه فعالیتهای بینالمللی در هماهنگی با اهداف و ماموریت شرکت به بهبود عملکرد در بازارهای بینالمللی دست یابند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرمایه اجتماعی داخلی/ تعهد صادراتی/ تجربه صادراتی/ عملکرد بینالمللی/ یادگیری بینالمللی/ همسویی بینالمللی،
عنوان انگلیسی
The Impact of Internal Social Capital, Export Commitment and Experience on International Performance with an Emphasis on the Mediation of International Learning and Alignment (Case Study: Pharmaceutical Companies Active in Exports)
چکیده انگلیسی مقاله
In today’s turbulent and competitive world, the survival and expansion of companies depends on their success in international markets. Considering the recent development of the pharmaceutical industry in the country on the one hand, and the importance of non-oil exports for economic growth on the other hand, the present study aims to investigate the impact of internal social capital, export commitment and experience on international performance with the mediating role of international learning and alignment in the pharmaceutical sector was done. The research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of method. The statistical population of the research included all the managers and experts of the pharmaceutical companies active in export, and the minimum sample size was determined by Kline (2005) method, 200 people and selected by simple random sampling method. The research data collection tool was a standard questionnaire. Finally, 378 complete questionnaires were collected from 30 pharmaceutical companies active in export. The findings of structural equation modeling with SmartPLS software showed that internal social capital has no significant effect on international performance. In the following, it was found that export commitment has an effect on international performance through the mediating role of international learning and alignment. Also, the effect of export experience on international performance was confirmed through the mediating role of international learning and alignment. Therefore, it is necessary for pharmaceutical industry managers to improve performance in international markets by emphasizing the value of internal resources, developing new knowledge about international markets, and developing international activities in coordination with the goals and mission of the company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سرمایه اجتماعی داخلی/ تعهد صادراتی/ تجربه صادراتی/ عملکرد بینالمللی/ یادگیری بینالمللی/ همسویی بینالمللی
نویسندگان مقاله
اکرم پیروزنسب |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
مقتدالانام روان بخش |
عضو هیات علمی گروه مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_705376_9fb710622d5f340b8c47331d081ea7fb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات