این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
Journal of Applied Fluid Mechanics
، جلد ۱۳، شماره ۶، صفحات ۱۷۱۹-۱۷۲۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effect of Circumferential Casing Treatment on Low-Speed Contra-Rotating Fans
چکیده انگلیسی مقاله
The benefits of circumferential groove casing treatment on the performance of a low-speed contra-rotating fan are investigated. Three-dimensional, time-dependent simulations are carried out with the k-ω SST-SAS hybrid turbulence model using the open-source CFD library OpenFOAM. The numerical model is validated with experimental data from the contra-rotating fan with a smooth casing. This comparison showed a very good agreement. Then, two casing treatment variations are analyzed: 1) circumferential grooves on top of the front rotor, and 2) circumferential grooves on top of the rear rotor. Simulating the performance curve at design speed reveals an increase in pressure rise for casing treatment at the front rotor of up to 4 %. This results from significantly reduced blade pressure fluctuations and weakened blade tip vortices at the front rotor. A weaker tip leakage vortex leads to a less disturbed inflow for the rear rotor and thus pressure fluctuations. In contrast, grooves on top of the rear rotor offer no positive effect since there is no rotor downstream to benefit from reduced fluctuations or weakened tip leakage vortex. Pressure probes downstream of the rear rotor were evaluated using FFT. Grooves reduce the magnitude of blade passing frequencies and their harmonics while partly increasing lower frequencies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Contra, rotating fan, Circumferential groove casing treatment, CFD, Blade tip vortex
نویسندگان مقاله
M. Heinrich |
Institute of Mechanics and Fluid Dynamics, Technical University Bergakademie Freiberg, Lampadiusstraße 4, 09599 Freiberg, Germany
H. Khaleghi |
Department of Aerospace Engineering, Amirkabir University of Technology, No 350, Hafez Ave, Valiasr Square, Tehran, Iran
C. Friebe |
Institute of Air Handling and Refrigeration (ILK), Bertolt-Brecht-Allee 20, 01309 Dresden, Germany
نشانی اینترنتی
https://www.jafmonline.net/article_1041_5c80ede02474c0dc62f6b245deb84d6f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات