این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Journal of Applied Fluid Mechanics
، جلد ۱۲، شماره ۶، صفحات ۱۷۶۹-۱۷۸۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effect of Timing and Pattern of Fuel Injection on Performance and Emissions of a Diesel Engine in the Low-Temperature Combustion Mode – An Experimental Investigation
چکیده انگلیسی مقاله
This paper deals with experimental investigations on a four-cylinder, four-stroke, direct injection, turbocharged engine to evaluate effects of fuel injection strategies, exhaust gas recirculation (EGR) and intake boost pressure on the low temperature combustion (LTC) mainly to reduce nitric oxides (NOx) and smoke emissions keeping a concern on indicated mean effective pressure (IMEP). First, single-pulse fuel injection strategy with various fuel injection timings is tried to find the best operating conditions. Then, five fuel injection pulse strategy with a variation in injection timings and fuel quantities of each pulse along with the usage of EGR and intake boost pressure is tried to further improve the performance. Finally, it is found that for a low NOx and smoke emissions with a good brake thermal efficiency, five-pulse injection with the last pulse at closer to top dead centre along with the use of EGR in the LTC mode is a suitable one.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
LTC, Single injection, Multiple injections, combustion, EGR
نویسندگان مقاله
K. Mathivanan |
Internal Combustion Engines Laboratory, Department of Mechanical Engineering Indian Institute of Technology Madras, Chennai 600036, India
J. M. Mallikarjuna |
Internal Combustion Engines Laboratory, Department of Mechanical Engineering Indian Institute of Technology Madras, Chennai 600036, India
A. Ramesh |
Internal Combustion Engines Laboratory, Department of Mechanical Engineering Indian Institute of Technology Madras, Chennai 600036, India
نشانی اینترنتی
https://www.jafmonline.net/article_875_5c2ddc21f1a41a62282960d2d0eefa8f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات