این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اندیشه آماد، جلد ۲۱، شماره ۸۲، صفحات ۱۵۷-۱۸۴

عنوان فارسی مدل‌سازی ریاضی شبکه زنجیره تأمین چندهدفه تایر در شرایط عدم قطعیت و حل آن با استفاده از الگوریتم‌های فرا‌ابتکاری
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: طراحی شبکه زنجیره تأمین یکی از مهم‌ترین مسائل در مدیریت زنجیره تأمین است. لذا هدف این پژوهش طراحی شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته در شرایط عدم قطعیت و حل آن با استفاده از الگوریتم­های فرا ابتکاری است. روش: این تحقیق از نوع کاربردی است. در این پژوهش از شیوه‌ی مطالعه‌ی میدانی و کتابخانه‌ای برای جمع­آوری اطلاعات استفاده شد. با توجه به انتخاب صنعت تایر به‌عنوان صنعت موردنظر برای طراحی شبکه زنجیره تأمین پیشنهادی، در این پژوهش با استفاده از تحقیقات میدانی داده­های موردنیاز از شرکت‌های کیان تایر، ایران تایر، لاستیک دنا، لاستیک بارز، کویر تایر، یزد تایر، آرتاویل تایر و پارس تایر جمع­آوری و در حل مدل مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها: مدل‌سازی این زنجیره بر اساس ملاحظات زیست‌محیطی، حداقل سازی هزینه کل زنجیره و حداکثر سازی پاسخ‌گویی به تقاضای مشتری صورت گرفته است. درنهایت این مدل با استفاده از الگوریتم‌های فرا ابتکاری NRGA و NSGAII حل شده و نتایج به‌دست‌آمده با یکدیگر مقایسه شده­اند. همچنین به‌منظور سنجش اعتبار، مدل پیشنهادی با استفاده از روش اپسیلون محدودیت در نرم‌افزار GAMS نیز پیاده‌سازی شده است. نتیجه‌گیری: در این پژوهش به طراحی شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته در شرایط عدم قطعیت و حل آن با استفاده از الگوریتم­های فرا ابتکاری پرداخته شد و بر اساس نتایج پژوهش، پیشنهادهای اجرایی ارائه گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زنجیره تأمین، زنجیره تأمین حلقه بسته، لجستیک معکوس، بهینه‌سازی، بهینه‌سازی چند‌هدفه، الگوریتم‌های فرا ابتکاری، نظریه مجموعه‌های فازی،

عنوان انگلیسی Mathematical Modeling of Tire’s Multi-Objective Supply Chain Network at Uncertainty circumstances and solving it using Meta-Heuristic algorithms
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: Supply chain network design is one of the most important issues in supply chain management. Therefore, the purpose of this study is to design a closed loop supply chain network in conditions of uncertainty and solve it using meta-heuristic algorithms.
Methodology: This research is of applied kind. In this research, field and library study methods were used to collect information. Considering the selection of the tire industry as the under study industry for designing the proposed supply chain network, in this study, using field research, the required data from Kian Tire, Iran Tire, Dena Tire, Barez Tire, Kavir Tire, Yazd Tire, Artaville Tire and Pars Tire were collected and used to solve the model.
Findings: The modeling of this chain is done based on environmental considerations, minimizing the total cost of the chain and maximizing the response to customer demand. Finally, this model is solved using NRGA and NSGAII meta-heuristic algorithms and the obtained results are compared with each other. Also for credit evaluation suggested model using limitation epsilon method has been implemented in the GAMS software too.
Conclusion: In this research, the design of closed-loop supply chain network in conditions of uncertainty and its solution using meta-heuristic algorithms is considered and based on the research results, executive proposals were presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله زنجیره تأمین, زنجیره تأمین حلقه بسته, لجستیک معکوس, بهینه‌سازی, بهینه‌سازی چند‌هدفه, الگوریتم‌های فرا ابتکاری, نظریه مجموعه‌های فازی

نویسندگان مقاله غلامرضا جندقی |
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

محمد رضا فتحی |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

عماد مددی |
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

سمیه رضی محب سراج |
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_98861_446d624f9191d15f391f338f7b0e4479.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات