این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۲۱، شماره ۸۲، صفحات ۲۱۷-۲۴۱
عنوان فارسی
قابلیت شکلگیری بازار در بحران
چکیده فارسی مقاله
بحرانی مانند همهگیری کووید -19 یا حملهی سایبری، نه تنها ضرورت مدیریت بحران را در شرکتهای تجاری به تجاری با هدف رسیدگی به چالشهای فوری ایجاد میکند، بلکه با تغییر مبادلات، همکاریها و نهادها فرصتهایی را برای شکلگیری بازارهای تجاری ارائه میدهد. بهمنظور توسعهی چارچوبی مفهومی برای شکلگیری بازار در بحران، بینشهای مدیریت ریسک و مدیریت راهبردی را ادغام میکنیم و پیامدهای آنها را برای شکلگیری بازار موردبحث قرار میدهیم. بهاینترتیب، این مقاله پلی بین ماهیت واکنشی مدیریت بحران در طول بحران و شکلگیری فعالانه بازار ایجاد میکند و بینشهای جدیدی را در مورد شکلگیری بازار با الهام گیری از مدیریت بحران، ارائه میدهد. بر اساس تابآوری (مدیریت ریسک) و پاسخگویی
[1]
(مدیریت راهبردی)، چهار فرصت شکلگیری بازار پیشنهاد میشود. فراتر از نوظهور بودن علمی بهمنظور کمک به درک شکلگیری بازار بر اساس مدیریت بحران، چارچوب ارائهشده دارای مفاهیم مدیریتی برای شکلگیری بازار است و مجموعهای از سؤالات تحقیقاتی جالب را که میتوانند در راهنمایی مطالعات آینده استفاده شوند، بیان میکند.
[1]
Responsiveness
کلیدواژههای فارسی مقاله
شکلگیری بازار، تابآوری، پاسخگویی، بحران، راهبرد،
عنوان انگلیسی
The market-shaping potential of a crisis
چکیده انگلیسی مقاله
crisis, like the COVID-19 pandemic or a cyber-attack, not only creates the necessity
for crisis management in business-to-business firms aimed at addressing the
immediate challenges, but also offers opportunities to shape business markets by
changing exchanges, collaborations, and institutions. In order to develop a conceptual
framework to capture the market-shaping potential of a crisis, we integrate insights
from risk management and strategic management, and discuss their implications for
market shaping. As such, this paper builds a bridge between the reactive nature of
crisis management during a crisis and proactive market shaping, and offers new
insights into market shaping based on an underutilized source of inspiration, namely
crisis management. Based on resilience (from risk management) and responsiveness
(from strategic management), we propose four market-shaping opportunities. Beyond
the theoretical novelty of contributing to our understanding of market shaping based
on crisis management, our framework has managerial implications for market shaping
and highlights a set of interesting research questions that can guide future studies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شکلگیری بازار, تابآوری, پاسخگویی, بحران, راهبرد
نویسندگان مقاله
حجت اله آدمی |
دانشجوی دکتری مدیریت آماد و پشتیبانی دانشگاه جامع امام حسین(ع).
میثم باقری |
مهندسی فناوری اطلاعات و کارمند 15 آماد و پشتیبانی.
نشانی اینترنتی
http://lot.jrl.police.ir/article_99852_52d2af3d10af77b3c473d8c3939f4d55.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات