این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اندیشه آماد، جلد ۲۱، شماره ۸۲، صفحات ۲۱۷-۲۴۱

عنوان فارسی قابلیت شکل‌گیری بازار در بحران
چکیده فارسی مقاله بحرانی مانند همه‌گیری کووید -19 یا حمله­ی سایبری، نه تنها ضرورت مدیریت بحران را در شرکت­های تجاری به تجاری با هدف رسیدگی به چالش‌های فوری ایجاد می­کند، بلکه با تغییر مبادلات، همکاری­ها و نهادها فرصت­هایی را برای شکل­گیری بازارهای تجاری ارائه می­دهد. به‌منظور توسعه­ی چارچوبی مفهومی برای شکل­­گیری بازار در بحران، بینش‌های مدیریت ریسک و مدیریت راهبردی را ادغام می‌کنیم و پیامدهای آن‌ها را برای شکل­گیری بازار موردبحث قرار می‌دهیم. به‌این‌ترتیب، این مقاله پلی بین ماهیت واکنشی مدیریت بحران در طول بحران و شکل­گیری فعالانه بازار ایجاد می‌کند و بینش‌های جدیدی را در مورد شکل­گیری بازار با الهام گیری از مدیریت بحران، ارائه می‌دهد. بر اساس تاب‌آوری (مدیریت ریسک) و پاسخگویی[1](مدیریت راهبردی)، چهار فرصت شکل­گیری بازار پیشنهاد می­شود. فراتر از نوظهور بودن علمی به‌منظور کمک به درک شکل‌­گیری بازار بر اساس مدیریت بحران، چارچوب ارائه‌شده دارای مفاهیم مدیریتی برای شکل‌­گیری بازار است و مجموعه‌ای از سؤالات تحقیقاتی جالب را که می‌توانند در راهنمایی مطالعات آینده استفاده شوند، بیان می­کند.
 
[1] Responsiveness
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شکل‌گیری بازار، تاب‌آوری، پاسخگویی، بحران، راهبرد،

عنوان انگلیسی The market-shaping potential of a crisis
چکیده انگلیسی مقاله crisis, like the COVID-19 pandemic or a cyber-attack, not only creates the necessity
for crisis management in business-to-business firms aimed at addressing the
immediate challenges, but also offers opportunities to shape business markets by
changing exchanges, collaborations, and institutions. In order to develop a conceptual
framework to capture the market-shaping potential of a crisis, we integrate insights
from risk management and strategic management, and discuss their implications for
market shaping. As such, this paper builds a bridge between the reactive nature of
crisis management during a crisis and proactive market shaping, and offers new
insights into market shaping based on an underutilized source of inspiration, namely
crisis management. Based on resilience (from risk management) and responsiveness
(from strategic management), we propose four market-shaping opportunities. Beyond
the theoretical novelty of contributing to our understanding of market shaping based
on crisis management, our framework has managerial implications for market shaping
and highlights a set of interesting research questions that can guide future studies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شکل‌گیری بازار, تاب‌آوری, پاسخگویی, بحران, راهبرد

نویسندگان مقاله حجت اله آدمی |
دانشجوی دکتری مدیریت آماد و پشتیبانی دانشگاه جامع امام حسین(ع).

میثم باقری |
مهندسی فناوری اطلاعات و کارمند 15 آماد و پشتیبانی.


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_99852_52d2af3d10af77b3c473d8c3939f4d55.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات