این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات بین المللی پلیس
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۷۹-۹۶
عنوان فارسی
مطالعه تطبیقی تعهد متصدی و حمل نقل دریایی کالا در مهیا نمودن یک کشتی با قابلیت دریانوردی از منظر کنوانسیون های بین المللی لاهه، هامبورگ و رتردام
چکیده فارسی مقاله
بدون شک ابتدایی ترین وظیفۀ یک متصدی حمل و نقل، فراهم آوردن اسباب حمل کالا است؛ و در حمل و نقل دریایی کالا، وجود یک کشتی با قابلیت دریانوردی، برای انجام تعهد نهایی متصدی حمل و نقل در مقابل فرستندۀ کالا که همانا سالم رساندن کالا در مهلت مقرر به مقصد است، امری ضروری می نماید. یعنی شروط استحکام، ثبات و سلامت کشتی تا آنجا وجود داشته باشد که حمل و نقل دریایی کالا را با مراعات دشواری ها و خطرهای احتمالی دریایی که ممکن است پیش آید، ممکن سازد. البته قابلیت دریانوردی کشتی، شرطی مطلق و محض نیست، بلکه امری نسبی بوده، و بر حسب نوع کالا، مدت، مسیر و زمان سفر، متفاوت است. به همین علت تاکنون تعریف دقیقی از آن در کنوانسیونهای مرتبط با حمل و نقل دریایی کالا همچون بروکسل، هامبورگ و رتردام ارائه نشده؛ موضوعی که باعث شده تا متصدیان حمل و نقل، گاهاً به منظور کسب سود بیشتر، از تامین بسیاری از شرایط ضروری برای انجام یک سفر دریایی چشم پوشی نمایند؛ امری که می تواند خسارت های سنگینی را به فرستندگان کالا وارد کند. به همین دلیل نگارنده در این نوشتار با توجه به اینکه قریب به هشتاد درصد واردات و صادرات کشور ما از طریق دریا صورت می گیرد و اولین تعهد متصدی حمل و نقل، فرآهم کردن یک کشتی با قابلیت دریانوردی است
کلیدواژههای فارسی مقاله
حمل و نقل دریایی کالا، متصدی حمل و نقل، قابلیت دریانوردی کشتی،
عنوان انگلیسی
A Comparative Study of the Commitment of the Operator and the Carriage of Goods by Sea in Providing a Ship Capable from the Perspective of the International Conventions in The Hague, Hamburg and Rotterdam
چکیده انگلیسی مقاله
Undoubtedly, the most primitive duty of a transportation operator is providing the necessary means for the transportation of the goods; and in marine transportation of the cargos, the existence of a ship having the ability to navigate seems necessary for the fulfillment of the final obligation of the transportation operator before the goods forwarder which is the very sound delivery of the goods on the due date to a destination. It means that the solidity, stability and soundness of the ship should persist to the extent that the goods marine transportation can be made feasible considering the difficulties and the contingent dangers that might arise in the sea. Of course, the ability to navigate is not an absolute and taut condition rather it is more of a relative nature and it differs based on the type of the goods, the sail duration, the trip course and time. Due to the same reason, an accurate definition, in the conventions connected to the marine transportation of the goods like Bruxelle, Hamburg and Rotterdam has not been offered; this issue has caused the transportation operators to ignore many of the necessary conditions for the accomplishment of a sea journey so as to be able to gain more profit and this can incur the goods forwarders with heavy losses and damages.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
حمل و نقل دریایی کالا, متصدی حمل و نقل, قابلیت دریانوردی کشتی
نویسندگان مقاله
عادل ظهیری |
دانشجوی دکتری حقوق خصوصی، واحد شیراز،دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
مسعود رضا رنجبر |
استادیار حقوق خصوصی، واحد شیراز،دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران. (نویسنده مسئول) ranjbar@yahoo.com
رضا زارعی |
استادیار گروه حقوق خصوصی، واحد شیراز،دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
حکمت اله عسکری |
استادیار گروه حقوق خصوصی، واحد شیراز،دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
نشانی اینترنتی
http://interpol.jrl.police.ir/article_94437_077c150a6b5dc4863f7fe5546b837005.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات